به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، مدیر کل حمل و نقل و پايانههای استان لرستان در باره نحوه اجراي اين طرح گفت : اين طرح از 5 ارديبهشت ماه سال جاري براي اجرا ابلاغ شده است كه طي آن صاحب كالا موظف است براي اخذ معرفي نامه الكترونيكي به شركت حمل و نقل كالا مراجعه نمايد و بعد از صدور معرفي نامه الكترونيكي با مراجعه به اداره دامپزشكي هر شهرستان نسبت به دريافت كد رهگيري گواهي بهداشتي حمل اقدام نمايد.
حسن رحماني با بيان اينكه كليه ناوگان و رانندگان حمل كننده اين محمولات بايد داراي كارت هوشمند باشند، تاکید كرد : تمامي ناوگان حمل كننده اين محمولات بايد داراي كد رهگيري دامپزشكي براي وسيله نقليه باشند در غير اين صورت مجاز به فعاليت در اين حوزه نمي باشند.
وي افزود : راننده وسيله نقليه موظف است بعد از انجام بارگيري كد رهگيري گواهي بهداشتي حمل را با اضافه نمودن حرف B لاتين به ابتداي آن به شماره 30008903 پيامك نمايد تا پس از انجام اين اقدامات و تكميل فرآيند مذكور، شركت حمل و نقل كالا مجاز باشد براي او بارنامه صادر نمايد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه هاي لرستان ضمن تأكيد بر دقت كافي در انجام مراحل مذكور توسط صاحبان كالا، شركت هاي حمل و نقل و رانندگان بیان کرد : در صورت ثبت معرفي نامه الكترونيكي و عدم طي ساير مراحل و عدم صدور بارنامه براي وسيله نقليه، ديگر امكان صدور بارنامه براي اين وسيله نقليه توسط ساير شركت هاي حمل و نقل ميسر نبوده و مسئوليت آن به عهده شركت اوليه مي باشد.
وی با اشاره به ضرورت ثبت كد پستي محل بارگيري كالا در سامانه یادآور شد : در صورتي كه محل بارگيري داراي كد پستي نباشد شركت حمل و نقل موظف است كد پستي اداره دامپزشكي شهرستان مربوطه را در سيستم ثبت نمايد.
نظر شما