قدس آنلاین - لرستان: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان امسال ۵۰۰ تخت به ظرفیت هتل های لرستان اضافه می شود.

افزایش۵۰۰ تخت به ظرفیت هتل های لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،مدیر کل میراث فرهنگی لرستان در اولین نشست مشترک مدیران ستادی معاونت گردشگری و معاونین گردشگری استانهای کشور گفت: در حال حاضر 34 مرکز اقامتی پذیرایی با استعداد یک هزار و 400 تخت و همچنین 24 دفتر خدمات مسافرتی در استان فعال است.

غلامرضا سلیمانی اظهار داشت:پنج هزار اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی است از این تعداد تا کنون دو هزار و ۳۰۰ مورد به ثبت ملی رسیده اند.

وی بیان کرد:با وجود آثار طبیعی، آبشارها، ۹۶ پل تاریخی و رودخانه ها لرستان در سال گذشته به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران معرفی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: 15 طرح از مجموع 46 طرح نیمه تمام گردشگری استان امسال احیا شده و به بهره برداری می رسد.

سلیمانی از احداث هتل های پنج ستاره در لرستان خبر داد و افزود: پنج طرح نیمه تمام در حوزه میراث فرهنگی لرستان طی سال جاری به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ دفتر خدماتی مسافرتی در لرستان بیان داشت: همچنین در لرستان ۵۰ مجتمع پذیرایی خدماتی بین راهی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 12 روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده و از مجموع بیش از 100 رشته صنایع دستی فعال، 50 درصد مختص و بومی لرستان است.

سلیمانی یادآور شد: نوروز امسال اقامت مسافران از 450 هزار نفر در سال گذشته به 482 هزار نفر رسید و خرم آباد به عنوان یکی از هفت شهر برتر گردشگری کشور معرفی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان یادآور شد:سه میلیون و 150 هزار نفر از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان دیدن کرده اند.سلیمانی در پایان از ۱۲  هزار قطعه شی تاریخی در قلعه فلک الافلاک این استان خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.