قدس آنلاین لرستان-محمد فیضی: جوانان در هیاهوی ورزش فراموش شده اند . این را می شود از اعتبارات تخصیصی ، از نگاه مدیران کل ، از مقایسه برنامه های ورزش و جوانان و از همه مهم تر از توجه ویژه به این قشر فهمید.

جوانان در هیاهوی ورزش گم شده اند !

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،  همان طور که پول زیاد و عدم نظارت به ورزشکاران موجب شده هر روز یک ورزشکار درگیر مسائل اخلاقی و ... شود کمبود محبت ، کم لطفی ، بی برنامگی ، روزمرگی ، نداشتن اوقات فراغت وبی توجهی به کرامت جوانان در سوق دادن آنها به سمت ناهنجاری های جامعه بی تاثیری نیست . البته وظیفه هدایت ، راهنمایی و ... جوانان بر عهده دو قشر است. یکی خانواده و دیگری دولت.

با ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی و تشکیل وزارت جدید ورزش و جوانان از آنجا که بدنه مدیریت این وزارت خانه را ورزشی ها تشکیل دادند، اساساً بحث جوانان به حاشیه رفت و تابه امروز وضع نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر از قبل شده تا آنجا که تبعیض بین جوانان و ورزش صدای نمایندگان مجلس هم درآورده است.

در استان لرستان هم وضعیت جوانان بدتر از سایر جوانان کشور است. مدیر کل ورزش و جوانان که سابقه مدیریت قبلی در این حوزه پر طمطراق را نداشته و در دانشگاه مشغول تدریس بوده نیز فقط در حوزه ورزش جولان می دهد. این را می شود از اعتبار 66 میلیون تومانی اختصاص یافته به بخش جوانان متوجه شد. در این راستا مدیرکل ورزش هم قدمی فراتر از آنچه تخصیص اعتبار شده برنداشته و معلوم نیست این پول هم چگونه هزینه شده است.

 تیره روزی جوانان لرستانی به گونه ای است که تشکیلات معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان برعکس ادارات کل سایر استانهابه دو معاونت تقسیم شده است! مدیر کل البته از درآمد بیش از یک میلیارد تومانی خود از ماده 88 هم ریالی برای جوانان هزینه نکرده است.

 فراموش نشود جوانان فقط ورزشکاران نیستند! ضعف مدیر کل زمانی مشهود است که بیشتر وقتش به انتصاب های غیر معقول و حضور روسایی بر می گردد که وی خواهان آنها نبوده و نیست لذا دیگر وقت و زمانی برای توجه به جوانان باقی نمی ماند.

 بد نیست بدانید عزیزپور در ابتدای حضورش در راس ورزش استان به بهانه دو شغله بودن یکی از معاونانش که عضو شورای شهر خرم آباد بود را به همین بهانه برکنار کرد اما در وقت دیگر و در اقدامی قابل تامل عضو یکی از شوراهای شهر، شهرستان های تابعه که او هم دوشغله محسوب می شود را به معاونت خود منصوب کرد.

 در بروجرد شخصی رییس اداره ورزش بود که ماموریت چهار ساله اش مدتهاست پایان یافته او بدون حکم و بدون توجه به دستورات مدیر کل ورزش و جوانان استان همچنان رییس ماند و به کارش ادامه داد و توجهی به مدیر کل ننمود.

تا اینکه عزیزپور مجبور شد حکم انتصاب او را امضا کند. البته مدیر کل در اقدام دیگری یکی از اقوام خود را که سال 94 استخدام شده وهیچ تخصصی در حوزه ورزش ندارد را به ریاست اداره ورزش و جوانان یکی از شهرهای استان منصوب نموده که این یکی در نوع خودش نوبر است.

چنین مدیری با چنین شاخص هایی هرگز نمی تواند برای جوانان برنامه هایی امید بخش داشته باشد. الا اینکه هرسالی کبار در جشنی از آنها تجلیل کند!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.