دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اینکه برخی بخواهند نمایندگان مستقل را تحقیر کنند نه تنها توهین به نمایندگان ملت بلکه توهین به مردم حوزه‌های انتخابیه این نمایندگان نیز است .

تحقیر نمایندگان مستقل توهین به مردم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حسین زینلیان‌ بروجنی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به مشخص شدن وزن جناح‌های مختلف در مجلس گفت: یکی از اتفاقات مهم بعد از انتخابات مجلس در دوره‌های مختلف بحث در اقلیت و اکثریت بودن جناح‌ها و ترکیب فراکسیون‌های اصلی آن است و همواره روی این موضوع بحث می‌شود که در این دوره هم دیدیم این بود که برخی جناح‌ها که ادعای پیروزی داشتند به دلیل نداشتن رای کافی در مجلس نتوانستند نماینده خورد را به ریاست مجلس برساند.

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای سعی داشتند با غوغاسالاری‌ها و فشارهای رسانه‌ای نیروهای مومن و انقلابی را حذف کرده و آنها را ناچیز جلوه دهند. این افراد می‌خواستند بگویند مردم به نیروهای انقلابی اقبالی ندارند و مردم حرف‌ها، عملکرد و گفتمان نیروهای انقلابی را کنار زده‌اند، اما وضعیت کنونی مجلس نشان می‌دهد که این چنین نشد و فارغ از این جوسازی‌ها، مجلس خانه تمام ایران است نه فقط برخی از شهرها.

زینلیان تأکید کرد: نکته‌ای که برای جنبش دانشجویی فارغ از نگاه سیاسی در این برهه بعد از انتخاب ریاست مجلس و هیات رئیسه مهم است و ما از این پس نگران ترکیب کمیسیون‌ها و ریاست آنها به‌ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: کمیسیون آموزش در مجلس برای ما دانشگاهیان کم‌تر از کمیسیون‌های اقتصادی، انرژی و امثال آن نیست و با وضعیت کنونی که کشور نیاز به رشد علم، آرامش فضای علمی و اجتناب از سیاسی‌کاری در دانشگاه‌ها و مؤسسات دارد، نیاز است در کمیسیون آموزش کسانی حضور داشته‌باشند که دغدغه‌هایی که گفته شد را داشته باشند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در تصریح کرد: از نمایندگان مجلس دهم می‌خواهیم بحث‌های سیاسی و جناحی خود را در کمیسیون آموزش دنبال نکنند و اجازه دهند این کمیسیون تخصصی در جهت ایجاد فضای آرامش علمی در دانشگاه‌ها عمل کند.

زینلیان در ادامه در رابطه با اظهارات توهین‌آمیز برخی از اصلاح‌طلبان در رابطه با نمایندگان مستقل هم گفت: نمایندگان باید با پشتوانه مردمی که به آنها رای داده‌اند با همکاری و هماهنگی با یکدیگر در تصویب لوایح، طرح‌ها و در زمان رای‌گیری‌ها آزادانه عمل کرده و لابی‌های خارجی مجلس هم توجه نکنند.

وی افزود: اینکه عده‌ای از بیرون یا درون مجلس بخواهند نمایندگان مستقل را تحقیر کنند به این دلیل که به آنها رای نداده‌اند نه تنها توهین به نمایندگان ملت است بلکه توهین به مردم حوزه‌های انتخابیه این نمایندگان نیز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر حسین IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    ازنظریه اقای زینلیان بروجنی تعجب می کنم این که کمیسیون اموزش عالی بحث سیاسی نکنند میشود همان فضای امنیتی خفقانی زمان احمدی نزاد اصولا دانشگاه محل بحث واظهار نظر است این چه نظری است که ایشان میدهند