به نظر نمی رسد تا پایان فصل بهار از مجلس دهم بتوان امید به خروجی مطلوبی در بخش انرژی کشور داشت. ایجاد فصل جدید در بخش انرژی کشور که دولت در شرایط پسابرجام قول آن را داده، در انتظار آغاز همراهی و همکاری مجلس دهم است.

بهار انرژی ایران در انتظار تابستان مجلس دهم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، نخستین هفته کاری مجلس دهم به آغاز به کار مجلس و تأیید اعتبارنامه و وصول تبریکات گذشت و در حوزه انرژی هیچ بررسی و دستاوردی از نخستین هفته کاری مجلس دهم حاصل نشد.
پیگیری های  تسنیم حاکی از آن است که مقرر شده در هفته های پیش رو پس از تشکیل کمیسیون های تخصصی مجلس، کمیسیون جدید انرژی در مجلس دهم میزبان وزرای نفت و نیرو و معاونان این دو وزیر باشد تا معارفه و هماهنگی های مربوطه انجام شود.
به نظر نمی رسد تا پایان فصل بهار از مجلس دهم بتوان امید به خروجی مطلوبی در بخش انرژی کشور داشت. باید دید مسائل مهمی چون دیپلماسی انرژی ایران در بازار نفت، وضعیت پروژه های معطل مانده پالایشی و پتروشیمی در صف تأمین مالی، پیگیری اصلاحات مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC)، وضعیت تولید و عرضه برق در استانه پیک تابستانه، چالش های سرمایه گذاری در شرایط رکود صنعت برق، وضعیت تأمین آب شرب روستاها و شهرهای در معرض تنش آبی در استانه فصل تابستان و ... از ابتدای تابستان راهی به بهارستان خواهد برد؟
در واقع، ایجاد فصل جدید در بخش انرژی کشور که دولت در شرایط پسابرجام قول آن را داده، در انتظار آغاز همراهی و همکاری مجلس دهم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.