قدس آنلاین: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امام خمینی(ره) مکتب مقاومت را به همه ملت‌های جهان نشان دادند و ایشان فریادرس مسلمین و مستضعفین برای رسیدن به یک آرمان انسانی و آزادی‌خواهی بودند.

امام خمینی(ره) مکتب مقاومت را به همه ملت‌های جهان نشان دادند

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در آستانه بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) یک نور الهی برای بیداری جهان بشریت به سمت آزادی و استقلال و انسانیت بودند و ایشان فریادرس مسلمین و مستضعفین برای رسیدن به یک آرمان انسانی و آزادی‌خواهی بودند.
وی افزود: امام بزرگوار ما با عنایت الهی از دل احکام قرآنی و از دل آنچه که حکومت حضرت رسول اکرم(ص) و حکومت امیرالمومنین(ع) بود، یک مدل حکومتی را به عنوان نظام مردم‌سالاردینی برگزید، حکومتی که در یک طرف آن آرای مردمی برای تعیین سرنوشتشان نقش داشت و در طرف دیگر اسلامیتی که از قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) مطرح شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مدل حکومتی که از سوی امام خمینی(ره) تشکیل شد در دنیا سابقه نداشت، خاطرنشان کرد: این مدل اسلامیت، جمهوریت، انتخابات آزاد و مردم‌سالاری را با هم در یک حکومت داشت و چنین مدل حکومتی‌ای یک مدل جدید است که می‌تواند برای سایر کشورهای اسلامی هم تکرار شونده باشد.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به گسترش انقلاب اسلامی در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان، تصریح کرد: امام خمینی(ره) مکتب مقاومت را به همه ملت‌های جهان حتی به کشورهای آمریکای جنوبی مثل ونزوئلا نشان دادند و مردم این کشور مسلمان نبودند اما از انقلاب ایران درس گرفتند.
وی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲7 سال از ارتحال امام بزرگوار می‌گذرد و در طول این سال‌ها جانشین ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشان دادند که راه امام راحل(ره) را دنبال می‌کنند و ملت ما وفاداری خود را هم به امام خمینی(ره) و هم به مقام معظم رهبری نشان دادند و یکی از این وفاداری‌ها برگزاری هرچه پرشور مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سراسر کشور است.
امام جمعه مشهد بیان کرد: نوجوانان و جوانان که امام خمینی(ره) را ندیدند اما به واسطه دروس کتب درسی و سخنرانی‌ها و محافل با شخصیت ایشان آشنا شدند همه ساله در روز ۱۴ خرداد بیعت مجددی را با آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌بندند.
آیت‌الله علم‌الهدی درباره نوع بازتاب و انعکاس خبری مراسم 14 خرداد، گفت: برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) عزتی برای ما و جهان است و حضور میلیونی زائران خمینی در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام خمینی(ره) مانور بزرگی از عشق، شور و دلداگی به ولایت است که از سوی خبرنگاران داخلی و خارجی، بازدیدکنندگان و شخصیت‌های خارجی به صورت زنده در سطح جهان منعکس می‌شود.
وی افزود: پیام این حضور پرشور و مردمی در مر اسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) این است که ایران سرپا ایستاده و به سمت پیشرفت و امنیت پایدار حرکت می کند و امیدواریم که دشمنان ما هم به این نتیجه برسند که با ملت ما که روی آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده است، نمی‌توانند مقابله کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.