اشتاینیتز تاکید کرد که با تکمیل شدن بیشتر توافقنامه عادی‌سازی روابط با ترکیه، در هفته‌های آینده آن را امضا می‌کنند.

عادی سازی روابط اسرائیل با ترکیه در مرحله نهایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که توافق برای عادی‌سازی روابط با ترکیه تقریبا کامل شده و بیشتر مسائل مهم در مذاکرات به نتیجه رسیده است.

«یووال اشتاینیتز» یکی از مقامات نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی گفت: «می توانم بگویم که ما با موفقیت بررسی 90 درصد از موضوعات را (در مذاکرات با ترکیه) به پایان رسانده‌ایم.»

صحبت‌های وی جدیدترین اظهار نظرها درباره عادی سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی بوده و احتمال داد که در هفته‌های پیش‌رو به جمع‌بندی برسند.

اشتاینیتز با بیان اینکه قرارداد فروش گاز فلسطین اشغالی به ترکیه تقریبا نهایی شده، افزود: «منافع عظیمی برای دو طرف (در این توافق) از جمله منافع استراتژیک، انرژی و اقتاصدی، وجود دارد.»

روز گذشته (چهارشنبه) «مصطفی سارنیک» سفیر ترکیه در  تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن ابراز امیدواری نسبت به رسیدن به توافقات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد در کمتر از دو ماه دیگر تفاهمنامه‌ای را امضا خواهند کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرده بود پیشنهادهایی برای رفع کمبود آب و برق در غزه ارائه داده‌اند که روند مذاکرات نشان می‌دهد به نتیجه خوبی خواهند رسید.

روابط ترکیه و این رژیم پس از حمله کماندوهای صهیونیست به کشتی مرمره، حداقل در ظواهر دیپلماتیک به سردی گرائیده بود گرچه روابط اقتصادی و خریدهای نظامی کماکان به قوت خود باقی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.