نخست وزیر عراق از گروه های سیاسی این کشور خواست که اختلاف ها را کنار گذاشته و با ارتش این کشور برای آزاد سازی فلوجه متحد شوند.

دعوت حیدر العبادی از گروه های سیاسی عراق برای کنار گذاشتن اختلاف ها و وحدت برای آزادی فلوجه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، 'حیدر العبادی' در بازدید از خطوط ارتش عراق در نزدیکی فلوجه از طرف های سیاسی این کشور خواست اختلاف ها بر سر طرح اصلاحات او در خصوص مبارزه با فساد را کنار بگذارند و با ارتش این کشور برای آزادسازی متحد شوند.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بزرگترین فساد داعش است، گفت: هرکسی که از مبارزه با داعش عقب بکشد او خود فاسد است.
به گزارش ایرنا، عملیات آزادسازی فلوجه از سوم خرداد ماه به دستور حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز شد. 
نیروهای نظامی، نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و عشایر عراق در عملیات آزاد سازی فلوجه مشارکت دارند.
شهر فلوجه در 69 کیلومتری غرب بغداد، نخستین شهر عراق است که زمستان سال 2014 به اشغال تروریست های داعش درآمد و یکی از دو پایگاه اصلی باقی مانده این گروه تروریستی در عراق است.
نیروهای عراقی تاکنون موفق شده اند مناطقی از جمله شهر الکرمه در شرق فلوجه را آزاد کنند. این نیروها همچنین موفق شدند که مناطق الشهابی، کارگاه الشتایکر، منطقه اللیفیه، مخازن الکرمه و کارگاه سیمان روستای البوعوده، جملیه، و البوحدید را در جنوب الکرمه آزاد کنند.
الکرمه، الصقلاویه و فلوجه در شرق استان الانبار، مثلث تروریستی را در فاصله ای بین حدود 22 تا 55 کیلومتری غرب بغداد تشکیل می دهند که گروه تروریستی داعش در طول دو سال گذشته بیشتر حملات انفجاری، انتحاری و مسلحانه خود را از این منطقه راهبری کرده است، بطوری که بسیاری از کارشناسان امنیتی از ماه ها قبل هشدار داده بودند که این مثلث تروریستی مهمترین منبع تهدید بغداد است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.