مشاور راهبردی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی بهمراه جمعی از مدیران ارشد آستان قدس از ظرفیتها و پتانسیل های منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کرد.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس یک استعداد ملی و منطقه ای است

به گزارش قدس آنلاين به نقل از خبرنگاران جوان ، مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی در حاشیه این بازدید گفت : منطقه ویژه اقتصادی سرخس یک فرصت طلایی برای جهش اقتصادی شمال شرق کشور است و می بایست به عنوان یک استعداد ملی و بین المللی در منطقه معرفی شود.

فرهاد رهبر افزود:استعداد فراوانی در این منطقه نهفته است و آنچه که به وضوح مشاهده می شود سرمایه گذاری عظیم آستان قدس است که زیرساختهای خوبی برای رشد اقتصادی شمال شرق کشور در سرخس فراهم نموده است.

وی گفت: این منطقه میتواند نقش آفرینی در سطح بین المللی داشته و جایگاه ویژه ای در ارتقاء رتبه اقتصادی و صنعتی شمال شرق کشور داشته باشد. مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به تولیت جدید آستان قدس رضوی مبنی بر توجه به محرومان و مناطق محروم گفت: به همین منظور باید منطقه ویژه اقتصادی سرخس با شتاب بیشتری در مسیر توسعه و رشد قرار گیرد.

رهبر تصریح کرد: این منطقه میتواند نقش بارزی در تحقق سیاستهای پیش رو داشته و با رسیدن به جایگاه واقعی خود برای هزاران نفر از جوانان در سرخس و شهرستان های مجاور اشتغال ایجاد کند. وی گفت: مزیت اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس انرژی و حمل و نقل است و این میتواند به هاب اصلی انرژی و تخلیه بارگیری شرق کشور تبدیل شود.

مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی افزود: با تکیه بر این دو مزیت میتوان رتبه بالایی در صادرات و تولید کشور را در سرخس که نقطه مهم و استراتژیکی را به خود اختصلص داده رقم زد.

رهبر خاطرنشان کرد: این منطقه به عنوان یک فرصت و یک استعداد ملی می بایست نگاه کرد و تمامی ارگانهای دولتی و آستان قدس رضوی در کنار هم بدون نگاه بخشی و سیاسی این استعداد ملی را تبدیل به مرکز بین المللی و اقتصادی شرق کشور تبدیل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.