قدس آنلاین/ یاسمین مشرف: یکی از موضوعات قابل توجه درمورد شایعاتی که درباره «اپل» مطرح است، این است که بخش عمده اطلاعاتی که از این شرکت به بیرون درز می‌کند، در مورد آیفون ۲۰۱۶ یعنی آیفون هفت هم نیست، بلکه درمورد آیفونی است که پس از آیفون هفت عرضه خواهد شد.

 تغییرات آیفون ۷ و شایعات یک دگرگونی

در واقع در این شایعات، شما با آیفونی که در سال 2017 شاهد آن خواهید بود، آشنا می‌شوید.یکی از دلایل این موضوع، آن گونه که روزنامه ژاپنی
 Nikkei، عنوان می‌کند، این است که اپل درحال تغییر دوره تازه سازی دو ساله آیفون، به یک دوره سه ساله است. به عبارت دیگر، شرکت اپل اساساً طرح گوشی‌های آیفون خود را به جای هردو سال یک بار، هرسه سال یک بار به روزرسانی خواهد کرد.
با اینکه این خبر فقط از طریق یک منبع گزارش شده است، اما هرگونه شایعه‌ای که شاهد درز آن درمورد آیفون هفت بوده‌ایم، نشانه قاطعی از این بوده است که تغییرات فیزیکی در محصولات آیفون ناچیز خواهند بود.
به عنوان مثال احتمالاً جک هدفون نخواهیم داشت و آیفون‌های 5/5 اینچی یا آیفون هفت پلاس، به طور قطع دارای دوربین‌های دوگانه خواهند بود.
با این حال شایعات مطرح شده درمورد پیکربندی گوشی‌های آیفون،حکایت از تغییرات بسیار کوچک دارد. در مقابل، ماه‌هاست که خبرهایی درمورد یک باز طراحی اساسی درسال 2017 شنیده می‌شود.

 ویژگی‌های آیفون در سال 2017
گزارش‌ها حاکی از آن است که طرح 2017 آیفون، دارای یک محفظه تمام شیشه‌ای بدون لبه (احتمالاً دارای صفحه OLED) خواهد بود و سنسور اثر انگشت، در دکمه Home آن تعبیه خواهدشد. «مینگ چی کو»، تحلیلگر ارشد شرکت KGI Securities قابل اعتمادترین تحلیلگر و معتبرترین پیشگوی محصولات اپل، در تحلیلی عنوان داشت که شرکت اپل در سال 2017 میلادی، طراحی کاملاً جدیدی را برای آیفون تولیدی خود در نظر خواهدگرفت.
 به عقیده وی، این شرکت، استفاده از آلومینیوم را حذف کرده و از ترکیب بدنه‌تمام شیشه‌ای در کنار نسل جدیدی از صفحه‌نمایش‌های AMOLED در ساخت محصول جدید خود بهره خواهد برد. مینگ چی کو معتقد است، در سال 2017 استفاده از آلومینیوم در بدنه گوشی‌های هوشمند، به هیچ وجه شیوه مدرن و جدیدی نخواهد بود.البته وی به این نکته اشاره نمی کند که اپل چگونه فرایند بهره‌گیری کامل از شیشه در بدنه گوشی‌های جدید خود را پیاده‌سازی خواهد کرد. این در حالی است که اپل پیش از این در آیفون چهار و آیفون 4 S نیز از ترکیب شیشه در قسمت پشتی استفاده کرده بود و این مسأله شکایت کاربران در خصوص شکنندگی زیاد را به دنبال داشت.«چی کو» معتقد است، با توجه به پیشرفت فناوری مربوط به تولید شیشه‌های مقاوم، در محصولات آینده اپل شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود. به عقیده کو، در کنار بدنه شیشه‌ای،از صفحه نمایش AMOLED جدیدی که باریک‌تر و سبک‌تر خواهد بود (تا بتواند افزایش جزیی وزن در خصوص استفاده از شیشه به جای فلز را جبران کند) استفاده خواهد شد.
به نظرمی رسد درحال حاضر، شایعات موجود، از دو نکته حکایت دارند: نخست اینکه آیفون هفت دست کم از نظر ظاهری نسبت به آیفون 6 تفاوت‌های آشکاری نخواهدداشت و دوم آنکه آیفون سال 2017، یک بازطراحی اساسی را شاهد خواهدبود. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

 حرکت به سمت به روز رسانی فیزیکی 3 ساله
حتی اگر خبرها در مورد حرکت اپل به سمت طرح به روزرسانی سه ساله درست نباشد، به نظر می‌رسد گفت و گوهایی درمورد حفظ طرح موجود، برای مدت طولانی‌تری در جریان است.
کاهش هزینه ای که طرح سه ساله به روز رسانی، به دنبال دارد، همچنین کاهش منابع مورد نیاز در این طرح نسبت به طرح دوساله، می‌تواند تیم طراحی آیفون را به سمت کار برروی پروژه‌های دیگر- به عنوان مثال پروژه خودرو- سوق دهد.

 چرا سال 2017؟
اما این پرسش مطرح می‌شود که چرا باید تا سال 2017 منتظر اساسی‌ترین بازطراحی آیفون بمانیم؟ یک فرضیه این است که شرکت اپل قصد دارد در دهمین سالگرد عرضه آیفون، محصول خود را به شکل عمده‌ای بازطراحی کند. به هرحال سخن از یکی از تأثیرگذارترین محصولات فناوری است، محصولی که به واقع، صنعت گوشی همراه را تغییر شکل داد و شرکت اپل را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرد.
چه راهی بهتر از اینکه آیفون، دومین دهه از عمر خود را با یک بازطراحی بزرگ آغاز کند. با این همه، نمی توان با قاطعیت از تصمیم این شرکت برای سه ساله کردن دوره تازه سازی آیفون سخن گفت. اما به طور قطع می‌توان گفت که در سال 2017 شاهد آیفون متفاوت – و خاصی- خواهیم بود.
منبع: mashable.com

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.