قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : مدیرکل بیمه سلامت مازندران از ناپایداری منابع مالی طرح تحول سلامت به عنوان چالشی نام برد که می تواند در اجرای این طرح خلل ایجاد کند.

ناپایداری منابع مالی چالش مهم اجرای طرح تحول سلامت

دکتر رسول ظفرمند افزود: درسال گذشته اجرای طرح تحول سلامت با کمبود اعتبار مواجه شد که تداوم این ناپایداری منابع ملی می تواند مشکلات زیادی در روند کار ایجاد کند.

وی به بخش دیگری از مسائل پیش روی اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و ادامه داد: ارجاع برخی بیماران به بیمارستان خصوصی و زیرپوشش نبودن برخی بیماری های نادر از جمله این موارد است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با تاکید بر اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت دستاوردهای خوبی بویژه برای مردم داشته است ، گفت: کاهش هزینه پرداخت درمان توسط مردم در بیمارستان ها را می توان اوج اقدامات طلایی در این طرح نام برد.

دکتر ظفرمند ادامه داد: پرداخت هزینه شش درصدی درمان با ارجاع پزشک خانواده در بیمارستان ها بسیاری از دغدغه بیماران و همراهان آنان را کاسته است.

وی همچنین ارائه خدمات پاراکلینیک ، تامین اقلام دارویی و برخی لوازم در بیمارستان را از دیگر نکات مثبت و حائز اهمیت در این طرح برشمرد و افزود: این درحالی ست تامین 40درصدی این اقلام از بیرون بیمارستان ، اکنون به صفر رسیده است.

ظفرمند کاسته شدن از پدیده ناپسند زیر میزی در حوزه درمان را به عنوان دستاورد دیگر این طرح اعلام کرد و گفت: که در پرداخت هزینه های درمان ، بیمار با مراکز درمانی و بیمارستانی مواجه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.