۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 388546

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد کودکانی که با کتاب و مطالعه مانوس هستند، در سنین بزرگسالی توانایی بهتری در کسب درآمد دارند.

آینده بهتر در انتظار کودکان کتاب خوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ تعداد کتاب هایی که افراد در دوران کودکی مطالعه می کنند می تواند در کسب درآمد مالی بزرگسالی تاثیر بگذارد. این نتیجه بر اساس تحقیق روی شش هزار کودک اروپایی از نه کشور مختلف در میانه قرن بیستم به دست آمد.

شرکت کنندگان از نظر تعداد کتاب های مطالعه شده در کودکی و حضور در کتابخانه ارزیابی شدند. تاثیر آموزش بر کسب درآمد و موفقیت شغلی بر اساس دو معیار مورد توجه قرار گرفت: زندگی اشخاص در محیط زندگی روستایی یا شهری و نحوه دسترسی به کتاب از کودکی تا بزرگسالی.

نتایج نشان داد افرادی که در محیط هایی با فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی زندگی می کند و علاقه بیشتری به این مسئله دارند در آینده نیز توانایی و تمایل بهتری برای کسب درآمد بالاتر دارند.  

محققان همچنین تاکید کردند که همان طور که تحصیل هر کلاس درسی می تواند به افزایش 9 درصدی درآمد کمک کند، عادت نداشتن به مطالعه از کودکی نیز با کاهش 5 درصدی درآمد همراه است. این نکته در مورد کودکانی که طی دوران آموزش نیز مطالعه فراوانی دارند نیز به 21% می رسد.

آنچه باید مورد توجه والدین باشد این است که زندگی کودک در محیطی آکنده از کتاب و مطالعه در موفقیت تحصیلی، حرفه ای و تشویق کودک به مطالعه بیشتر مؤثر است.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.