قدس آنلاین – سبزوار : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار از برداشت بیش از ۲۱هزار تن گندم از سطح زمین های زیر کشت این محصول در سبزوار خبر داد.

۲۱هزار تن گندم از مزارع سبزوار برداشت می شود

منصور برغمدی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه ۷هزار و پانصد هکتار از زمین های زراعی سبزوار زیر کشت این محصول قرار دارند افزود : در حال حاضر برداشت گندم در سبزوار آغاز شده و پیش بینی می شود  بیش از ۲۱ هزار تن محصول از مزارع برداشت شود.

 و با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان ادامه داد: مراکز خرید در شرکت غله پیش بینی شده و در حال حاضر برای خرید محیا می باشند.

 برغمدی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته کشاورزان در حدود ۱۲هزار تن از گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل داده اند یادآورشد : ما بقی گندم تولیدی به صورت مصارف شخصی و یا به صورت آزاد توسط کشاورزان فروخته می شود.

مدیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه ز روش های کشت حفاظتی ،تسطیح لیزری سعی در کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری نقش موثری دارند خاطر نشان کرد : در سال زراعی در حدود ۴هزار هکتار از مزارع بع صورت کشت مستقیم و ۷۵۰۰هکتار از مزارع نیز تسطیح لیزری انجام گرفته است.

 برغمدی با اشاره به دیگر روش های افزایش مقدار محصول در سطح تصریح کرد : طرح مقایسه ارقام گندم نیز در بخش های روداب و ششتمد انجام گرفته که بر این اساس سازگار ترین رقم بذر در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی مبارزه با آفات غلات و به ویژه گندم را از جمله اقدامات دیگر برای افزایش محصول با کیفیت دانست و اظهار داشت : از ابتدای سال زارعی جاری ۱۴کمیته مبارزه با آفت سن در مزارع به گشت زنی پرداخته اند.

 مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در عین حال تاکید کرد  با اقدامات به موقع جهاد و همچنین کشاورزان در برابر آفات سن سبزوار کم آسیب ترین مزارع را نسبت به دیگر نقاط استان بوده است. /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.