ارزش معامله‌های انجام شده در هفته گذشته بیش از ٥٧ میلیون ریال بود که با توجه به سه روز فعالیت کاری، نسبت به هفته پیش از آن کاهش نشان می دهد.

 ٥٧ میلیون ریال برق هفته گذشته در بورس انرژی معامله شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت نیرو، ارزش معامله‌های انجام شده بورس انرژی در سه روز نهم، دهم و دوازدهم خردادماه، بیش از ٥٧ میلیون ریال بود.

در نماد بار پایه روزانه معادل یک هزار و ٦٥٦ مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط ٣٤٠ هزار و ٢٨ ریال بر مگاوات ساعت بین خریداران و فروشندگان انرژی معامله شد.
در چهار روز کاری دو هفته پیش بورس انرژی (اول تا پنجم خردادماه)، فقط در نماد بار پایه روزانه معادل دو هزار و ٣٠٤ مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط ٣٠٠ هزار و ٣١٢ ریال بر مگاوات ساعت معامله شد.

ارزش معاملات انجام شده در این هفته بیش از ٦٩٠ میلیون ریال بود.

پس از موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس کشور در چهار بخش اوراق سلف برق، اوراق قرارداد محور کالاهای انرژی مانند زغال سنگ، نفت و انرژیهای سبز مانند انرژیهای خورشیدی، در برنامه کاری سال ١٣٩٠ بازار سرمایه ایران قرار گرفت.

قرار است در مرحله نخست، برق به صورت سلف موازی معامله شود و سپس، بازار مشتقه شامل قرارداد آتی، قرارداد اختیار خرید و معاملات در عرصه بین المللی فعال می شود.

شرکت بورس انرژی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت مدیریت فناوری، شرکت سپرده گذاری مرکزی، شرکت های کارگزاری، شرکت مدیریت شبکه، شرکت توانیر، مصرف کنندگان برق و تولیدکنندگان برق، بازیگران بورس انرژی در بخش معاملات برق به شمار می روند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.