وزیر کار در حاشیه کنفرانس ۱۰۵ بین المللی کار با رییس کنفراس و وزیر کار آفریقای جنوبی دیدار و بر گسترش مناسبات در زمینه های آی تی و انتقال تجارب درخصوص ایجاد اشتغال در بنگاههای کوچک و متوسط تاکید کرد.

ایران خواستار انتقال تجارب آفریقای جنوبی درخصوص ایجاد اشتغال شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی در حاشیه کنفرانس 105 بین المللی کار با رییس کنفراس و وزیر کار آفریقای جنوبی دیدار کرد. در این دیدار زمینه های همکاری مشترک بین دو وزارتخانه پس از سفر رییس جمهور آفریقای جنوبی به تهران مطرح شد .
علاوه بر این به تبادل مربی در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه ای به خصوص فناوری‌های بالا با تاکید بر آی تی همچنین گسترش مشاغل و کارآفرینی و تجارب دو کشور در ایجاد اشتغال در بنگاههای کوچک و متوسط و نیز برنامه های توسعه کارآفرینی اشاره شد.
بر پایه این گزارش همچنین زمینه همکاری مشترک صندوق‌های تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با صندوق‌های آفریقای جنوبی مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد در سفر آتی وزیر کار آفریقای جنوبی به تهران تفاهم نامه مشترک در این زمینه به امضای دو طرف برسد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه یکصد و پنجمین اجلاس بین المللی کار با خانم اولی فنت وزیر کار آفریقای جنوبی دیدار و گفت و گو کرد .

* گای رایدر : خواستار همکاری عملیاتی با ایران هستیم

 همچنین ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به منظور شرکت در یکصد و پنجمین کنفرانس بین المللی کار به ژنو سفر کرده است با گای رایدر مدیر کل سازمان بین المللی کار دیدار و گفت و گو کرد.
ربیعی با اشاره به جایگاه سازمان بین المللی کار و توقع جامعه کارگری و کارفرمایی از این سازمان از گای رایدر بدلیل تلاش هایش در ارتقای این فعالیت‌ها قدردانی کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به شرایط منطقه ای و فعالیت‌های مخرب جنگ طلبان که باعث بیکاری و بی خانمانی جمع زیادی از افراد این منطقه شده است از سازمان بین المللی کار خواستار توجه به آلام و شرایط منطقه ای شدند.
 ربیعی علاوه بر این از سازمان  بین المللی کار درخواست کرد تا با توجه به تعامل خوبی که در دو سال گذشته بین جمهوری اسلامی ایران و  این سازمان بوجود آمده است سطح همکاری‌های فنی خود با ایران را افزایش دهد . ما در ایران کارهای بسیاری انجام دادیم که قابل قیاس با سایر کشورها نیست . به نحوی که در هیچ دوره ای تا این اندازه روابط کارگر و کارفرما به هم نزدیک نبوده است .  بنابراین از سازمان انتظار داریم تا با کمک‌های فنی خود ما را در این راه کمک نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.