به دنبال حمله تروریستی روز گذشته در استانبول دولت ترکیه تصمیم گرفته تا قدرت‌های بیشتری را به ارتش این کشور اعطا کند.

ترکیه به ارتش قدرت‌ بیشتری می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که هولوسی آکار، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در جریان دیدار با بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که 100 درصد اقداماتی که ارتش علیه شبه نظامیان پ ک ک در جنوب شرق این کشور انجام می‌دهد قانونی نیست و سربازان نمی‌خواهند در مقابل دادگاه‌ها مسئولیت کامل عملیات‌های نظامی را به عهده گیرند. در نتیجه خواستار اصلاحات قانونی هستند.
پس از ییلدیریم در خصوص این مساله با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه رایزنی کرد چرا که چنین تصمیماتی در نهایت به تایید رئیس جمهور می‌رسند.
به دنبال نشست اخیر کابینه، دولت تصمیم گرفت تا این تغییرات را به پارلمان تقدیم کند.
این اصلاحات قانونی جدید نه تنها به ارتش ترکیه قدرت‌های بیشتری می‌بخشد بلکه حفاظت‌های قانونی بیشتری به ویژه در مسائل امنیت داخلی برای آن‌ها خواهد داشت. یکی از نمونه‌های این قدرت‌ها این است که برای محاکمه افسران ارتش در پرونده‌های مربوط به تخلف یا بدرفتاری اجازه دولت که مصداق اجازه سیاسی است لازم است. یکی دیگر از این قدرت‌ها این است که در عملیات‌های مشترک ضد تروریستی ارتش با پلیس یا سرویس‌های اطلاعاتی، فرماندهی عملیات با ارتش خواهد بود.
در نتیجه به دنبال افزایش مبارزات ضد تروریستی ترکیه، ارتش بسیاری از قدرت‌ها و حفاظت‌هایی را که پیشتر از دست داده بود، مجدا به دست آورده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.