با خرید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیش از ۵۷ هزار جلد کتاب و منابع دیداری – شنیداری، به منابع مطالعاتی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افزوده شد.

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، میزبان بیش از ۵۷ هزار جلد کتاب جدید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس اداره خدمات کتابداری این سازمان از خرید 57 هزار و 247 جلد کتاب، محصولات دیداری- شنیداری و نقشه ،از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای این سازمان خبر داد.
اختري طوسي گفت: يکي از مهم­ترين وظايف اداره خدمات کتابداري، تهيه منابع از نمايشگاه بين المللي کتاب تهران و سازماندهي و آماده سازي اين منابع است. حجم عظيم منابعي که از اين نمايشگاه تهيه مي­شود، نيازمند برنامه­ريزي، هماهنگي، مديريت و عمليات آماده سازي دقيقي است که از آغاز تا انجام، در این اداره صورت می گیرد.
وي خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های این سازمان، از هر کتاب منتشر شده در ایران، و نيز موضوعات مورد نياز چاپ خارج از کشور، حداقل یک نسخه باید در مخزن کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی موجود باشد، بنابراين کتاب­هاي خريداري شده شامل موضوعات گوناگون، همچون اسلام،ادیان، ایران‌شناسی، علوم پایه، فنی‌مهندسی، پزشکی و... بوده و تازه‌های نشر و منابع کسری کتابخانه‌های تخصصی این مرکز، از جمله کتابخانه‌های اهل بیت (عليهم­السلام)، ادبیات، علوم قرآن و حدیث، اقتصاد اسلامی، تاریخ، جغرافیا، و هنر و موزه‌داری نيز در لیست کتب تهیه شده قرار دارد.
وی افزود: خرید امسال از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در مقایسه با سال گذشته، رشدی بالغ بر 30 درصد را نشان می‌دهد، به گونه ای که کتاب‌های فارسی با 46 هزار و 200 جلد، عربی با 6 هزار و 436 جلد، کتاب‌های انگلیسی با 770 جلد، منابع دیداری شنیداری با 3هزار و467 حلقه و نقشه‌ها با تعداد299  برگ، از نمایشگاه مذکور تهیه شده است.
وی در خصوص ارسال منابع خريداري شده به بخش‌های ذیربط جهت استفاده محققان و مراجعان اظهار داشت، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی جلساتی که با کارشناسان اداره خدمات کتابداری برگزار شد کار ثبت این منابع آغاز شده که پس از سازماندهی و آماده سازی به کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تخصصی سازمان ارسال می‌گردد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.