نماینده کبودر آهنگ گفت:سفرهای خارجی و ارتباط با وزرا منجر به جذب نمايندگان به سوی برخی كميسيون‌ها شده است.

جاذبه "سفر خارجی و ارتباط با وزرا" دلیل ترافیک برخی کمیسیون‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، "محمدعلی‌‌ پورمختار" نماينده مردم كبودر آهنگ، بهار و لاجین در گفتگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تقاضای گسترده نمايندگان پشتِ در پنج كميسيون مطرح مجلس گفت: ترافيك نمايندگان در برخي از كميسيون‌ها از آسيب‌های جدی مجلس و نمايندگی بشمار می‌رود. 
وی با بیان اینکه نمايندگان برای آنکه بتوانند مشكلات حوزه انتخابيه خود را حل كنند در مجلس حضور می‌يابند، اظهار داشت: برخی نمایندگان معتقدند كميسيون‌های اقتصادی، مالی و ارتباط‌گيری با وزارت‌خانه‌ها می‌تواند در بهبود شرايط حوزه انتخابيه‌شان تأثيرگذار باشد.
نماينده مردم كبودر آهنگ، بهار و لاجین ادامه داد: البته حضور در يك كميسيون ارتباط نماينده را با وزيری بيشتر می‌کند چرا که این رابطه همواره بین وزرا و نمایندگان وجود دارد. 
پورمختار با تاکید براینکه بسياری از نمايندگان در كميسيون‌هایی عضويت پيدا كرده‌اند كه هيچ تخصصی نسبت به آن ندارند، تصريح كرد: نمايندگان معتقدند كه كميسيون‌ فرهنگی كارايی لازم را همچون كميسيون‌های صنايع و معادن، اقتصاد، برنامه و بودجه و امنيت ندارد.
وی بیان داشت: اين‌گونه تفكر نمايندگان باعث می‌شود تا برخی از كميسيون‌های مجلس مظلوم واقع شود در حالی که جايگاه كميسيون‌های فرهنگی و شوراها بسيار بالاتر از برخي كميسيون‌های مجلس است.
رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس نهم تاکید کرد: اقدامات دولت در برنامه‌های فرهنگی و وجود سفرهای خارجي متعدد در برخي از كميسيون‌ها شاید باعث شده تا بسیاری از نمايندگان به سوی كميسيون‌های اقتصادی و امنيتی بروند لذا اين مسائل دليلي براي انتخاب كميسيون‌هایی غير از كميسيون فرهنگي، شوراها و حقوقي قضايي است.
پورمختار در ادامه افزود: به نظر بنده نمايندگان در هر کمیسیونی كه باشند می‌توانند منشا تغيير و تحول باشند.
نماینده کبودرآهنگ، بهار و لاجین ضمن درخواست عضویت و حضور از نمايندگانی که تخصص و تحصيلات فرهنگي دارند در كميسيون فرهنگی مجلس گفت: جالب اين است كه نمايندگانی با تجربه فعاليتی و تحصيلی فرهنگی تنها می‌توانند بر امور فرهنگی كشور نقد کنند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه تعداد از نمايندگان به دنبال گزينه رياست كميسيون اصل 90 هستند، نیز بیان داشت: از 7 نفر نماینده‌ای كه در كميسيون اصل 90 ثبت‌نام كرده‌اند، هشت نفر به دنبال رياست بر اين كميسيون هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.