مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي ضمن تبريك فرا رسيدن ۲۰ خرداد روز جهاني صنايع دستي به تشريح مهمترين برنامه هاي اين روز در خراسان رضوي پرداخت.

برنامه‌هاي روز جهاني صنايع دستي در خراسان رضوي اعلام شد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگری خراسان رضوي، حسين زارع صفت گفت: به مناسبت فرا رسيدن روز جهاني صنايع دستي برنامه های متفاوت و گوناگوني به منظور گراميداشت اين روز در خراسان رضوي تدارك ديده شده است كه تجليل از هنرمندان صنايع دستي و تكريم هنرمندان پيشكسوت از مهمترين برنامه هاي اين اداره كل است.
وي گفت: به همين مناسبت نمايشگاهي در خانه ملك شامل تعدادي از آثار نفيس صنايع دستي استان دررشته هاي مختلف از 16 خردادماه به نمايش در آمده و به مدت يك هفته ديگر ادامه دارد و علاقه مندان مي توانند براي بازديد از اين نمايشگاه از ساعت 8 الي 14 به خانه ملك در خيابان امام خميني (ره) مراجعه كنند.
وي هم چنين گفت: به مناسبت روز صنایع دستی و به پاس قدردانی از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی، طبق معمول همه ساله دیداری با هنرمندان پيشكسوت انجام می شود.
تقديراز هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی يكي ديگر از برنامه هاي اين ادراه كل است كه مطيع در اين خصوص گفت: در این بخش از برنامه روز جهانی صنایع دستی به گروهی از هنرمندان برجسته و فعالان صنایع دستی در حوزه های آموزش، توسعه و ترویج، بازرگانی، حمایت از تولید، لوح تقدیر به همراه تندیس یادبود اهدا می شود.
وي هم چنين به ارائه گواهی نامه 50 نفر از هنرمندان فعال حوزه صنایع دستی که در برنامه داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی سال 1394 موفق به دریافت این نشان گردیدند نيز به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي روز جهاني صنايع دستي اشاره كرد.
اين مقام مسئول در ادامه افزود: هم چنين به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از کارشناسان فعال شهرستان های استان خراسان رضوی که در طی سال گذشته تعامل و همکاری خوبی را با ستاد مرکزی در حوزه های مختلف داشته اند تقدیر به عمل خواهد آمد.
تقدیر از دست اندر کاران برنامه داوری شهر جهانی سنگ های قیمتی يكي ديگر از برنامه هاي روز جهاني صنايع دستي در استان خراسان رضوي است كه مطيع در اين خصوص اظهارداشت: در این بخش از دست اندرکاران بخش های دولتی و خصوصی در استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، فنی حرفه ای و دانشگاه فردوسی مشهد و اتحادیه خوشه جواهرات که در برنامه داوران شهر جهانی، این اداره کل را حمایت نموده اند ، تقدیر به عمل می آید.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي هم چنين گفت: در راستای اهداف حمایت سازمان از تولید کنندگان صنایع دستی و به منظور ارائه خدمات تخصصی در جهت تولید و ارتقاء وضعیت صنایع دستی، ایجاد می شود که شامل واحدهای مختلف از جمله واحد های کارگاهی، آموزشی، فروشی، مشاوره می باشد كه در همين ارتباط خانه صنایع دستی بجستان و گناباد از پروژه های آماده برای افتتاح است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.