قدس آنلاین- تبریز: نایب‌رئیس اول مجلس با بیان اینکه بروز تخلف نشان‌دهنده ضعف نظارتی است گفت: خودنظارتی به خود نمایندگان برمی‌گردد، اما طبیعتاً نظارت سیستماتیک باید به صورت علمی و کارشناسی تدوین شود.

بروز تخلف نشان‌دهنده ضعف نظارتی است/ نظارت بر نمایندگان مجلس باید سیستماتیک شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مسعود پزشکیان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تقویت مقوله خود نظارتی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: پیام و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در هر سال، نکات و موضوعات کلیدی است که باید در مجلس مورد توجه قرار گیرد، اما عملیاتی کردن این منویات و تدوین قانون جامع و بدون نقص، نیازمند همکاری و برگزاری نشست‌های متعدد از سوی نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خودنظارتی به خود نمایندگان بر می‌گردد، اما طبیعتا نظارت سیستماتیک باید به‌صورت علمی و کارشناسی تدوین شود، از این رو هیأت رئیسه مجلس در این جهت تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: قطعا باید قبل از بروز جرم و تخلف، مسائل شناسایی و رسیدگی شود، اما به طورمعمول بعد از بروز تخلفات به پرونده‌ها و عملکردها رسیدگی می‌شود که این نشانه ضعف در مقوله نظارت است، بنابر این باید سازوکاری برای نظارت بر نمایندگان اندیشیده شود که بتوان در تمام امور و مسائل اعمال و رفتار را بررسی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.