مشاور نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید وی در صورت موفقیت در ورود به کاخ سفید، با کنگره برای «اصلاح» توافق هسته‌ای ایران مشورت خواهد کرد.

ترامپ در صورت ورود به کاخ سفید، برای اصلاح برجام با کنگره مشورت خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مشاور دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته وی برای اصلاح توافق هسته‌ای ایران، با کنگره و نهادهای فدرال این کشور، مشورت خواهد کرد.  «والید فارز»، یکی از چند مشاور ارشد «ترامپ» گفت که این نامزد انتخابات آمریکا برای اجرای طرح‌هایش در زمینه مسائل سیاست خارجی برای ایجاد اجماع داخلی و بین‌المللی تلاش خواهد کرد.  وی که با خبرنگاران و ویراستاران وال‌استریت‌ژورنال صحبت می‌کرد نکات ظریفی درباره برخی از دیدگاه‌های سیاست خارجی ترامپ مطرح کرده و گفته که آنها غیرقابل انعطاف نیستند و احتمال دارد اصلاح شوند. به عنوان مثال، «ترامپ» قبلاً «برجام» را توافقی «وحشتناک» خوانده، اما «فارز» می‌گوید «ترامپ» به محض ورود به کاخ سفید برای رد این توافق تلاش نخواهد کرد.
فارز گفت: «او توافق ایران را بازبینی و بررسی کرده و شاید برای اصلاح آن تلاش خواهد کرد.» به گفته این مشاور ترامپ، یک گزینه احتمالی تقدیم دوباره توافق هسته‌ای به کنگره برای رأی‌گیری دوباره درباره آن خواهد بود، اقدامی که نتیجه آن به ترکیب کنگره در سال آینده بستگی خواهد داشت. بسیاری از بانک‌های بین‌المللی در راستای تلاش برای کسب درکی روشن‌تر از سیاست خارجی آینده آمریکا در قبال ایران، با دقت مباحث انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را دنبال می‌کنند. این اظهارات ترامپ، به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، می‌تواند بر نحوه معاملات برخی از موسسات مالی با شرکت‌های مستقر در ایران اثرگذار خواهد بود. «فارز» درباره بحث جنجالی ترامپ مبنی بر ممانعت از ورود مسلمانان به خاک آمریکا هم نظرات مشابهی مطرح کرد. او گفت نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه، قبل از اجرایی کردن این پیشنهاد خود با مقام‌های دستگاه‌های امنیت ملی، پلیس و سایر نهادها مشورت خواهد کرد.
مشاور ترامپ گفت: «موضع‌گیری (قبلی) او - درباره منع ورود (مسلمان) که شدید بود، بر اساس این استوار بود که دولت آمریکا ظرف هفت تا هشت سال گذشته نتوانسته ما را به سیستم‌هایی مجهز کند که با استفاده از ان بتوانیم نیروهای افراطی را بشناسیم.»  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.