مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش حجم آلاینده ها در هوای مشهد کیفیت هوای این کلانشهر امروز پنجشنبه برای سومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

هوای مشهد برای سومین روز متوالی در وضعیت هشدار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد صبح پنجشنبه 131 پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز است.
وی گفت: در زمان مشابه دیروز شاخص کلی کیفیت هوای مشهد 112 و روز قبل از آن 104 پی.اس.آی بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: هم اکنون میزان آلودگی هوا در ایستگاه های خیام شمالی، سمزقند، مفتح، چمن، کریمی، آوینی، خاقانی، خیام جنوبی، سرافرازان، لشگر، تقی آباد و نخریسی بالاتر از میزان مجاز است.
صالحی گفت: ایستگاه خیام شمالی با 170، سمزقند با 169، مفتح با 159،چمن با 156 پی.اس.آی به ترتیب آلوده ترین نقاط مشهد در صبح امروز گزارش شده اند.
وی افزود: ایستگاههای کریمی با141، آوینی با 140، خاقانی و خیام جنوبی هر یک با 124، سرافرازان با 118، لشگربا 112، تقی آباد با 104 و نخریسی با 101 پی.اس.آی دیگر نقاط آلوده مشهد از نظر کیفیت هوا هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش رفت و آمد در سطح شهر این وضعیت تا پایان امروز شدت می یابد.
صالحی افزود: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر مشهد خودداری کرده و عموم مردم فعالیتهای ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.
گفتنی است ، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.
وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.