یک زن پرتغالی که به گفته پزشکان از ۴ ماه قبل دچار مرگ مغزی شده بود موفق شد از طریق عمل سزارین نوزاد پسر خود را کاملا سالم و سلامت به دنیا بیاورد.

نوزادی که ۴ ماه بعد از مرگ مغزی مادرش به دنیا آمد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، یک زن پرتغالی که به گفته پزشکان از 4 ماه قبل دچار مرگ مغزی شده بود موفق شد از طریق عمل سزارین نوزاد پسر خود را کاملا سالم و سلامت به دنیا بیاورد. 

مقامات رسمی یک بیمارستان در شهر لیسبون کشور پرتغال اعلام کردند که توانسته‌اند عمل سزارین زنی را که به دلیل خونریزی مغزی از ماه فوریه در کما بود، با موفقیت انجام دهند. پس از اینکه نتایج تست‌های مختلف نشان داد که جنین این زن حتی با وجود مرگ مغزی مادرش در سلامتی کامل به سر می برد، خانواده وی تصمیم گرفتند مراحل به دنیا آمدن نوزاد را پیگیری کنند.

عمل سزارین این نوزاد روز سه شنبه هفته جاری انجام شد . این نوزاد کاملا سالم و با وزن 2.35 کیلوگرم و در 32 هفتگی به دنیا آمد. اطلاعاتی درباره اینکه مادر این نوزاد پس از به دنیا آوردن فرزندش هم چنان از سیستم های ادامه حیات بیمارستان استفاده می کند یا نه در دست نیست. این نوزاد اولین جنینی است که موفق شده در تاریخ کشور پرتغال، به مدت 4 ماه با وجود مرگ مغزی مادر به حیات ادامه دهد.

در ماه آوریل زن دیگری که در کشور لهستان دچار مرگ مغزی شده بود، توسط پزشکان به مدت 55 روز زنده نگه داشته شد تا بتواند نوزادش را به دنیا بیاورد. گرچه نوزاد زودرس به دنیا آمد، به نظر سالم می رسید. پزشکان قصد داشتند این جنین را به مدت بیشتری در رحم مادرش نگه دارند اما تصمیم گرفتند که برای مطمئن شدن از سلامت نوزاد، عمل سزارین انجام دهند. این نوزاد در زمان تولد تنها 1 کیلوگرم وزن داشته است. پس از به دنیا آمدن نوزاد، دستگاه هایی که به ادامه حیات مادر کمک می‌کردند، قطع شدند.

در سال 2005 هم زنی دیگر در بیمارستان ویرجینیا با وجود مرگ مغزی نوزاد خود را به دنیا آورد. او از سه ماه قبل در کما به سر می‌برد و پس از به دنیا آوردن نوزاد، دستگاه‌های ادامه حیات از او جدا شد. این نوزاد زودرس به دنیا آمده بود و حین عمل جراحی برای درمان اختلال روده، از دنیا رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.