سومین قسمت برنامه «ماه نشان» با حضور یکی از امدادرسانان دوران جنگ و مبارزان پیش از انقلاب، از شبکه افق پخش شد.

 نمی‌خواستیم ذره ای از خاک ایران در دست دشمن باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، برنامه شب گذشته «ماه نشان» در سومین شب پخش خود مهمان کامله موسوی از امدادگران دوران دفاع مقدس و بانوی کارآفرین برتر در حوزه کشاورزی بود.

در ابتدای برنامه حاج حسین یکتا مجری «ماه نشان» با بیان اینکه برنامه‌ای که نشان می‌دهیم روایت افرادی است که با خدمت به مردم، غم و غصه آنها را می‌خورند تا دیگران بتوانند در آسایش و آرامش زندگی کنند گفت: امشب میزبان بانوی رزمنده ای شده‌ایم که تعلق از فرزندان خود را گرفت تا راه کربلا باز شود، تعلقاتی که برای راحت زندگی کردن دیگران آن را فراموش کرده‌اند.

در ادامه خانم موسوی به معرفی خود پراخت و با بیان خاطره‌ای از دوران ستمشاهی اظهار کرد: پدرم مکتب الاسلام می‌خواند و اجازه نمی‌داد کسی دروغ بگوید و ما به دلیل اینکه تحت تربیت چنین فردی تربیت و رشد کرده بودیم و حجاب کامل داشتیم به ما راهبه می‌گفتند.

وی افزود: حدودا 10 ساله بودم، هویدا که در آن زمان نخست وزیر شاه بود به منطقه هفت تپه آمده بود تا درباره ساختمان‌هایی که قرار بود برای کارگران ساخته شود صحبت کند، تبعیض طبقاتی در آن زمان بسیار مشهود بود و آن‌ها خانه‌هایی لوکس و بزرگ و برای قشر کارگر نبودند ولی هویدا مشغول یاوه سرایی در این زمینه بود، به سویش رفتم و او را با کفش زدم. به دلیل اینکه دروغ گفته بود.

موسوی درباره فعالیت‌های دوران دفاع مقدس افزود: بعد از آن وارد مبارزات انقلابی و پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره) شدم و با گروه مجاهدین خلق درگیری هایی پیدا کردم؛ در دوره راهنمایی بودم که جنگ تحمیلی آغاز شد و فعالیت‌های امدادی خود را در خرمشهر و در کنار شهید محمد جهان‌آرا و در نبردهای خیابانی آغاز کردم.
وی گفت: شهید علم الهدی پایگاهی با حضور نیروهای مردمی تشکیل داده بود که ما در آنجا مستقر بودیم و به خاطر شرف، اسلام و ایران اسلامی و ... تا پایان جنگ و اردیبهشت 67 در میدان‌های جنگ حق علیه باطل حضور داشتیم تا ذره ای از خاک ایران به دست دشمنان اسلام نیفتد.

وی تصریح کرد: پس از دوران دفاع مقدس با یکی از جانبازان اعصاب و روان به صورت داوطلبانه ازدواج کردم تا بتوانم از او پرستاری کنم و اکنون، از زندگی با همسرم بسیار راضی هستم.

این امدادگر دوران جنگ تحمیلی در خصوص فعالیت‌های پس از دوران دفاع مقدس اضافه کرد: پس از دوران جنگ وارد عرصه نهضت سوادآموزی شدم وتوانستیم در کنار تدریس، فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال زایی برای جوانان ایجاد کنیم. به سراغ خانواده‌های بی سرپرست می رفتیم و به آنها فعالیت‌های اولیه اجتماعی از قبیل خیاطی، ماهی‌گیری، پخت نان، بازاریابی و ...می آموختیم.

در پایان این گفت‌وگوی صمیمی و ساده، هدیه‌ای از سوی تولیت آستان قدس رضوی به خانم کامله موسوی تقدیم شد تا یک روز به صورت خادم افتخاری حرم امام رضا (ع) حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.