۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۰
کد خبر: 390884

مقام بلندپایه اقتصادی مالزی روز جمعه کاهش میزان رشد تجارت این کشور را پذیرفت، اما آن را با کاهش رشد اقتصادی جهان مرتبط دانست، هر چند امیدوار است مالزی در نیمه دوم امسال شاهد رشدی بین یک تا دو درصد در تجارت خارجی خود باشد.

مالزی کاهش میزان رشد تجاری را پذیرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی به خبرنگاران، گفت: باید با نگاه واقع بینانه تر و با توجه به روند تجارت جهانی به میزان رشد تجارت مالزی نگاه کرد.
وی گفت: رشد اقتصاد جهانی هنوز کند و در حدود یک درصد است و مالزی با رتبه 23 در جهان در روند نزولی قرار گرفته است.
این وزیر مالزیایی تاکید کرد: رشد اقتصادی جهان تقریبا در همه کشورها کند و یا منفی است و مالزی نمی تواند پیش بینی دیگری خلاف این روند داشته باشد.
وی با تاکید بر تجارت الکترونیک به عنوان یکی از راههای رشد اقتصادی، گفت: سریع ترین بخش رشد جهانی متعلق به اقتصاد خرد است که تاثیر کمی بر تجارت جهانی دارد. آنچه که اکنون در کشورهایی مانند چین، هند، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا اتفاق می افتد، تاثیر بیشتری در جهت رشد اقتصادی نخواهد داشت.
مصطفی محمد با اشاره به روند نزولی اقتصاد مالزی، گفت که انتظار دارد این کشور با اتخاذ روش های ضربتی تر و خلاق تر بتواند رشد متعادلی در حدود یک تا دو درصد را در میزان تجارت خود در نیمه دوم سال جاری میلادی ثبت کند.
وی اعلام کرد قراردادهای تجارت جهانی حدود 2.9 درصد و ظرفیت حجم آن 1.7 درصد بوده است، در حالی که ارزش تجارت مالزی در ماه آوریل سال جاری میلادی در رقم 113 میلیارد رینگیت (حدود 27 میلیارد دلار) باقی ماند.
وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی با اعلام حمایت دولت از تجارت الکترونیک در جهت رشد اقتصادی، گفت: رشد تجارت الکترونیک برای آینده اقتصادی مالزی حیاتی است و دولت در نظر دارد با حمایت از اقتصاد خرد و تمرکز بر ایجاد مشاغل الکترونیک به رشد اقتصادی کمک کند.
وی با ارائه آماری در خصوص تولید ناخالص داخلی و نقش تجارت الکترونیک در این روند، گفت: تجارت الکترونیک در حال حاضر حدود 5.8 درصد به تولید ناخالص داخلی کمک می کند و دولت قصد دارد تا سال 2020 آن را به 9 تا 10 درصد افزایش دهد.
اگرچه تجارت الکترونیک مالزی در حال رشد چشمگیر 10 تا 11 درصدی است، اما هنوز از کشورهایی مانند چین با 21 درصد و آمریکا با 35 درصد فاصله زیادی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.