عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل باید نسبت به خوش خدمتی خود به سران پول و قدرت پاسخگو باشد.

بان کی مون باید پاسخگوی خوش خدمتی خود به سران پول و ثروت باشد/ مجمع سازمان ملل صلاحیت ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم پیرامون اظهارات اخیر بان کی مون مبنی بر اینکه فشار برخی از کشورهی و ترزیق پول آنها به سازمان ملل سبب شده که آنها را ازفهرست سیاه حذف کنیم یک تصمیم دردناک بود، اظهار کرد: این گونه بیانات صریح و شفاف دبیرکل سازمان ملل به خوبی اثبات می‌کند که این سازمان به یک مکان برای صاحبان و وابستگان قدرت و ثروت تبدیل شده است و سیاست‌های دیکته شده آنها از سوی سازمان ملل و دبیرکل آن اتخاذ می‌شود.

وی افزود: حمایت سازمان ملل از کشورهایی که قدرت و ثروت را در اختیار دارند سبب می‌شود تا سازمان ملل درباره جنایات و اقدامات آنها سکوت اختیار کند و با گرفتن پول هیچ اقدامی انجام ندهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم خاطرنشان کرد: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل باید به دلیل حمایت و خوش خدمتی به قدرتمندان و صاحبان پول پاسخگوی مردم جهان باشد.

آصفری تصریح کرد: پنهان کاری پیرامون جنایت‌های عربستان در یمن و سوریه به دلیل سرازیر شدن کیسه‌های زر غیر قابل قبول است از این رو دبیرکل سازمان ملل در شرایط فعلی صلاحیت ادامه این کار را ندارد و مجمع سازمان ملل نیز جایگاه بی‌طرفی خود را از دست داده است.

وی تأکید کرد: سازمان ملل به یک مجموعه تشریفاتی تبدیل شده است و این گونه رفتارهای اعضای آن به خصوص دبیر کل در تاریخ بشریت ثبت می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم خاطرنشان کرد: سکوت بان کی مون در قبال جنایات عراق، سوریه،‌ میانمار و نیجریه و بسیاری از کشورهای جهان غیر قابل قبول نیست و بهتر است وی هر چه زودتر سکان دبیر کلی سازمان ملل را به فرد دیگری تحویل دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.