مدیر عامل شركت قطار شهری مشهد گفت:۱۵ ناوگان خط دو قطار شهری مشهد پنج شنبه گذشته در بندرعباس بارگیری شد اما به دلیل بروز حادثه در خط ریلی سیرجان با تاخیر ۱۳ ساعته امروز وارد مشهد شد.

  ۱۵ واگن خط دو قطار شهری  وارد مشهد شد/ پيشرفت ۳ درصدی خط ۳

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، کیانوش کیامرز  در نشستی خبری اظهار كرد: بزرگترین دستاورد سال قطار شهری مشهد در سال ۹۴،  اتصال خط یک قطار شهری مشهد مقدس به فرودگاه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان بود که در ۲۲ بهمن ماه مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.

وی با بيان اينكه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح توسعه خط یک در ایستگاه‌های پرواز و شهید هاشمی‌نژاد مورد نیاز است، گفت: باتوجه به انجام برخی تغييرات، بعد از ماه رمضان شاهد تغییر ساعت بهره‌برداری و کاهش سرفاصله قطار شهری در خط یک خواهیم بود.

مدیر عامل شركت قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ قطار در حال سرویسدهی در خط یک هستند، گفت: برای رساندن سرفاصله قطارها به زیر پنج دقیقه، نیازمند۶۰ واگن دیگر برای این خط هستیم که۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مورد نیاز است كه البته پیگیری خرید اين ۶۰ هستيم و اميدواريم بتوانیم از طریق فاینانس این كمبود را تأمين كنيم.

کیامرز با اعلام پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی خط برای دو قطار شهری مشهد گفت: حفاری خط دو قطار شهری با طول  ۱۴.۵ کیلومتر در سال ۹۴ به پایان رسید و سازه ایستگاه‌های تونل به جز ایستگاه الندشت و کوهسنگی به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد:۲۱ خرداد ماه سال جاری اجرای بتن ریزی سقف ایستگاه میدان سعدی شروع شد و تا پایان ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی تا چهارراه گاز به اتمام می‌رسد، خط ۲ در فاز اول و در یک مسیر، هفت کیلومتر ریل‌گذاری شده است و طی دو ماه آینده ریل‌گذاری این مسیر تکمیل می‌شود.

مدیر عامل شركت قطار شهری مشهد با بیان اینکه مشکل كمبود قطار در خط دو قطار شهری وجود ندارد، گفت: ۱۵ ناوگان خط دو قطار شهری مشهد پنج شنبه گذشته در بندرعباس بارگیری شد اما به دلیل بروز حادثه در خط ریلی سیرجان با تاخیر ۱۳ ساعته امروز وارد مشهد شد.

کیامرز اظهار کرد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده برای خط ۲ قطار شهری مشهد ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ و ۷۰ میلیارد تومان نیز از ابتدای سال تاکنون هزینه شده است و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ هزینه شود.

وی خاطرنشان كرد: از بودجه پیش‌بینی شده برای خط دو قطا شهری مشهد، تاکنون مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری و مابقی آن را دولت پرداخت کرده است.

كيامرز با اشاره به اينكه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط ۲ و ۳ قطار شهری مشهد منتشر شده است، گفت: خط ۳ قطارشهری مشهد، سه درصد پيشرفت فيزيكی داشته و ۲۳۰ متر از این مسير خط ۳ قطارشهری حفاری شده است و تی بی ام میدان فردوسی از هفته گذشته تا ۱۰ تیرماه متوقف خواهد بود تا نوار نقاله نصب شود و پس از آن به سمت میدان شهدا حرکت خود را ادامه خواهد داد.

مدیر عامل شركت قطار شهری مشهد ادامه داد: هم‌اکنون خط ۲ قطارشهری از برنامه زمان‌بندی ۱۵ درصد عقب‌تر است که تلاش می کنیم این میزان تاخیر را تا پایان مهرماه سال جاری به ۱۰ درصد کاهش دهیم.

وی بيان كرد: طی تصمیم دولت از این پس، ساخت قطار شهری بر عهده شهرداری‌ها و تامین ناوگان توسط دولت انجام خواهد شد.

كيامرز همچنين با اشاره به بودجه ۲۵ ميليارد تومانی برای خريد قطار درسال گذشته گفت: سال گذشته ما ۱۲۰ميليارد تومان برای خريد قطار بودجه داشتيم اما متاسفانه  ۲۰ميليارد تومان آن را به عنوان حق گمرك پرداخت كرديم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.