۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: 391720

نخست وزیر بریتانیا هشدار داد که اگر مردم به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند، بریتانیا با دهه از دست رفته روبرو خواهند شد.

هشدار کامرون نسبت به "دهه از دست رفته"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا امروز یکشنبه در مصاحبه با بی بی سی گفت: اگر مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند، این کشور با دهه از دست رفته مواجه خواهد شد.

کامرون تلاش زیادی را آغاز کرده است تا بریتانیا را در همه پرسی 23 ژوئن (3 تیرماه) در اتحادیه اروپا باقی نگه دارد. در حالی که کمتر از 2 هفته زمان به برگزاری این همه پرسی باقی است، نظرسنجی ها نشانگر افزایش حمایت عمومی از کمپین خروج از اتحادیه اروپا است.

کامرون در مصاحبه تلویزیونی سعی کرده است تا رای دهندگان را متقاعد کند که در صورت خروج از اتحادیه اروپا، بریتانیا با دهه از دست رفته روبرو خواهد شد.

وی افزود: من فکر می کنم که در صورت خروج از اتحادیه اروپا، با یک دهه نااطمینانی روبرو خواهیم شد. این مساله انرژی زیادی از دولت و کشور ما از بین خواهد برد.

نظرسنجی جدید ساندی تایمز و یوگاو نشان می دهد که کمپین باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا با 42 درصد حمایت عمومی روبرو است و کمپین رقیب نیز 43 درصد حمایت رای دهندگان را در اختیار دارد.

11 درصد مردم نیز اعلام کرده اند که هنوز مردد هستند و 4 درصد نیز گفته اند که در رای گیری شرکت نمی کنند.

کامرون اظهار داشت: هیچ کس نمی داند نتیجه نهایی و قطعی این همه پرسی چه خواهد بود ولی من امیدوار به پیروزی هستم.

در حالی که کامرون بر استدلال های اقتصادی برای باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا تاکید دارد ولی کمپین خروج بارها تمرکز اصلی خود را بر مساله مهاجرت قرار داده و خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده است.

احتمال پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا نیز بسیاری از مردم بریتانیا را نسبت به موج فزاینده ورود مهاجران خارجی نگران کرده است. ولی کامرون در این باره گفت: هیچ چشم اندازی برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا طی دهه های آینده وجود ندارد.

وی پیش از این نیز گفته بود که "با روند پیشرفت فعلی، ترکیه تا سال 3000 میلادی نیز به اتحادیه اروپا نخواهد پیوست."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.