قدس آنلاین: رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری در رشته فوتبال وجود دارد که مسؤولان فرهنگی باید از آن استفاده کنند.

  نامه ای برای تغییر نام سیاه جامگان ندیده‌ام

محمد مهدی برادران در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مسایلی که تا کنون به آن توجهی نشده، نقش فوتبالیست‌ها و تیم‌های فوتبالی در مباحث اخلاقی و معنوی است که تاکنون از سوی مسؤولان توجهی نشده است.
وی افزود: اگر ارادت و علاقه مردم و ورزشکاران ما به امام رضا(ع) نبود، به طور قطع ما نمی‌توانستیم دو تیم لیگ برتری خود را حفظ کنیم. همچنین وجود بارگاه مطهر رضوی سبب شده تا ما اماکن و محیط‌های ورزشی سالم تری داشته باشیم، اما باید از این ظرفیت استفاده کنیم که از طریق این رشته ورزشی پیام‌های فرهنگی را منتقل کنیم.
رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی با اشاره به راهبرد‌های این مجموعه در مدیریت خود، خاطرنشان کرد: توجه به مباحث انضباطی، مدیریتی و فرهنگی، توجه به مدارس فوتبال و توجه به شهرستان‌ها با سفر‌های استانی به عنوان سه راهبرد هیأت فوتبال خراسان رضوی در سال گذشته دنبال شد.
برادران گفت: در حوزه مدارس فوتبال مانند سال گذشته برای استقرار انضباط بیشتر برنامه ریزی کرده‌ایم. متأسفانه برخی به این امر مادی نگاه می‌کنند، اما هدف ما ارتقای استاندارد‌ها و ایجاد مدارس مورد تأیید قانون است، زیرا ما دغدغه‌های بسیاری در این زمینه داریم و متأسفانه با عنوان مدارس فوتبال سوءاستفاده‌های بسیاری در جامعه انجام شده است.
رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی تأکید کرد: مدارس فوتبال حتماً باید کمیسیون ماده پنج باشگاه‌ها را از اداره کل ورزش و جوانان دریافت کنند، همچنین برخی موارد دیگر از جمله مدارک مربیان، سلامت کادر مدیریتی و برخی از موارد دیگر که ملاک ماست را تأمین کنند که در این راستا 40 مدرسه فوتبال در استان شرایط قانونی را محقق کردند و فعالیت می‌کنند.
وی با تأکید براینکه لازمه حرکت به سمت فوتبال حرفه‌ای، ایجاد مدارس حرفه‌ای در سطح استان است، خاطرنشان کرد: روسای هیأت‌های شهرستان به پیشنهاد ادارات شهرستان‌ها منصوب می‌شوند، بنا نیست هر شخصی تأیید شود، با این حال ما نهایت تعامل را انجام می‌دهیم. در بسیاری از شهرستان‌ها ما تعرفه‌‌های خود را با 50 درصد تخفیف و یا بیش از این رقم اعلام کرده‌ایم، اما متأسفانه در برخی از مناطق، محرومیت‌هایی وجود دارد که باید با همکاری فدراسیون فوتبال و ایجاد طرح‌های اقتصادی برای فوتبال پایه در مناطق محروم برنامه ریزی کرد.
رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: ثبت قرارداد تیم‌های لیگ برتری به صورت اینترنتی در مهلت مقرر انجام خواهد شد و باشگاه‌داران باید به مهلت تعیین شده، توجه داشته باشند، زیرا هیچ عقد قراردادی پس از مهلت مقرر و خارج از چارچوب انجام نخواهد شد.
وی ادامه داد: در نامگذاری تیم‌های لیگ برتری باید قانون را ملاک قرار دهیم و کمیسیون ماده پنج که ملاک اصلی تمامی نامگذاری‌ها و شیوه قانونی این حوزه است، برای ما ملاک است و اولویت دارد.
برادران تصریح کرد: یکی از شرایطی که صحت و سلامت یک باشگاه را تعیین می‌کند، مجوز کمیسیون ماده پنج است و در زمینه نامگذاری هم این مجوز ملاک قرار می‌گیرد و شرایط در این کمیسیون مشخص و واضح است و باشگاه‌های خصوصی اختیار نامگذاری دارند، اما تا این لحظه کمیسیون ماده پنج هیچ موردی را به ما در خصوص تغییر نام باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال اطلاع نداده است. همچنین از سوی هیأت فوتبال به فدراسیون و برعکس هیچ مکاتبه‌ای صورت نگرفته است.
رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی با تأکید براینکه ما جلسات خود را با مدیران باشگاه برگزار و دغدغه‌های خود را برای فصل جدید مطرح کرده‌ایم، افزود: پیچیده شدن نام باشگاه و چنین حواشی نشاط ورزش را کاهش می‌دهد و این موارد نباید حاشیه ساز شود، بلکه باید با رویکردی سنجیده شده بهترین تصمیم را بگیریم.
وی در ادامه با بیان اینکه میزبانی از تیم عراق فرصت خوبی برای فوتبال استان است، خاطرنشان کرد:  شهر‌ها و کشور‌های گوناگون خواهان میزبانی مسابقات این تیم بودند، اما تا کنون برگزاری این مسابقات در مشهد نهایی شده و طی چند روز آینده جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.
برادران در ادامه گفت: برای برگزاری مرد سال فوتبال برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و بعد از ماه مبارک رمضان و قبل از آغاز لیگ، این مراسم برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.