۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 392165

اپل از نسخه ی جدید سیستم عامل سیستم های کامپیوتری خود در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، رونمایی کرد.

رونمایی از سیستم عامل جدید کامپیوترهای اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از تایمز تکنولوژی، اپل شب گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان خود، از سیستم عامل جدید OS X رونمایی کرد و اعلام کرد که از این پس نام جدید این سیستم عامل macOS خواهد بود.

البته نام کامل سیستم عامل جدید کامپیوترهای شخصی اپل macOS Sierra می باشد. ویژگی قابل توجه این نسخه از سیستم عامل، افزوده شدن سیری به آن می باشد.

سیری در macOS، مانند سیری در آیفون کار می کند و قادر است وظایف زیادی را بر عهده بگیرد. سیری در سیستم عامل جدید لپ تاپ ها و کامپیوترهای اپل می تواند پیام بفرستد و برنامه ها را باز کند.

در نسخه ی جدید این سیستم عامل، دارندگان ساعت مچی هوشمند اپل می توانند بدون وارد کردن رمز ورود خود، کامپیوترشان را راه اندازی کنند. همچنین کاربران آیفون می توانند پس از تایپ متنی در گوشی هوشمند خود، آن را در سیستم عامل مک مشاهده و بازیابی کنند و در جایی که دوست دارند کپی پیست کنند.

iCloud در نسخه ی جدید سیستم عامل کامپیوتری اپل پررنگ تر و پراستفاده تر شده و مدیریت فایل ها را آسان تر کرده است. به این ترتیب، با استفاده از این سیستم، کاربر می تواند فایل های کامپیوتر شخصی اش را در هر دسکتاپ دیگری در کامپیوترهای دیگر و یا گوشی همراهش به همراه داشته باشد.

همچنین امکان پرداخت الکترونیکی از طریق سیستم پرداخت اپل و مرورگر سافاری به روز شده، در سیستم عامل کامپیوتری جدید مک ایجاد شده است.

نسخه ی بتای سیستم عامل Sierra فعلا برای توسعه دهندگان در دسترس قرار گرفته است و نسخه ی نهایی آن در پاییز و به صورت رایگان در دسترس کاربران کامپیوترهای مک قرار خواهد گرفت.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.