قدس آنلاین: رئیس هیأت شطرنج استان خراسان رضوی گفت: در حوزه اسپانسر ورود پیدا کرده‌ایم، اما تلاش‌هایمان نتیجه نداشته است و در سال‌های گذشته شهرداری مشهد بیلبورد در اختیارمان قرار داد، اما نتوانستیم درآمدزایی داشته باشیم.

جام بین المللی خیام و فردوسی آذرماه در مشهد

محمدرضا وجدانی درباره فعالیت‌های رشته شطرنج در سال جاری نیز گفت: چندین کلاس داوری و مربیگری در سال جاری برگزار خواهیم کرد و مسابقات استانی نیز به صورت هفتگی برگزار می‌شود. این مسابقات «ریتد» است و در فدراسیون جهانی ثبت و امتیازها محاسبه می‌شود.
وی افزود: جام وحدت در هفته وحدت برگزار شد و در حال حاضر نیز مسابقات جام رمضان در قالب سریع، ریتد و فکری آغاز شده است. بعد از ماه رمضان نیز مسابقات قهرمانی بزرگسالان برگزار می‌شود که نفر اول راهی مسابقات قهرمانی کشور می‌شود.
وی گفت: مسابقاتی نیز در رده سنی 6 تا 20 سال برگزار می‌شود. البته این مسابقات با توجه به ماه محرم و صفر، در مهرماه نیمه تعطیل می‌شود و جام خیام و فردوسی که در قالب مسابقات بین المللی هر ساله مهرماه برگزار می‌شد، امسال هشت آذرماه سال جاری با حضور شطرنجبازانی از کشورهای گوناگون به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.
رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر چهار ملی پوش داریم که میترا حجازی پور، وصال حامدنیا، مرصاد خداشناس و مسعود مصدق پور، بازیکنان ملی پوش استان را تشکیل می‌دهند، در هیچ سالی خراسان رضوی با این تعداد ملی پوش در مسابقات حضور نداشته است.
وی درباره استعدادیابی در رشته شطرنج بیان کرد: اکثر بازیکنان ملی پوش و مدال آور ما از کمیته استعدادیابی به بار نشسته‌اند. ما مدرسه شطرنج فعال نیز در استان داریم و از طرفی با آموزش و پرورش ارتباط خوبی برقرار کرده‌ایم و تفاهمنامه‌ای در زمینه استعداد یابی به امضا رسانده‌ایم، زیرا معتقدیم آموزش و پرورش مهم‌ترین بستر برای استعدادیابی است. همچنین کلاس‌های داوری و مربیگری به صورت رایگان در طول سال در  آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
وجدانی با بیان اینکه برای جذب اسپانسر تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم، گفت: در حوزه اسپانسر ورود پیدا کرده‌ایم، اما تلاش‌هایمان نتیجه نداشته است و در سال‌های گذشته شهرداری مشهد بیلبورد در اختیارمان قرار داد، اما نتوانستیم درآمدزایی داشته باشیم، زیرا رشته شطرنج تبلیغات میدانی ندارد.
رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی اظهار داشت: خوشبختانه با کمبود امکانات روبه رو نیستیم. هفت سال گذشته واقعاً امکانات محدود بود، اما امروز با توجه به تعامل خوبی که با اداره کل ورزش و جوانان داریم، توانسته‌ایم این ورزش را در استان معرفی کنیم، ضمن اینکه در حال حاضر تنها اسپانسر ما اداره کل ورزش و جوانان است.
وی تصریح کرد: شهرستان‌های قوچان، سبزوار و نیشابور در حوزه شطرنج بسیار فعال هستند و توانسته اند میزبان مسابقات نیز باشند.
وجدانی با بیان اینکه در پنج سال گذشته 23 بازیکن بین المللی داشتیم و امروز این آمار به 300 نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 600 شطرنجباز در نظام جامع هیأت شطرنج ثبت نام شده‌اند و مشغول فعالیت هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.