مدير ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تايباد گفت: ساماندهي صنايع دستي و رسيدگي به مشكلات هنرمندان رشته هاي مختلف در روستاهاي شهرستان تايباد آغاز شده است.

ساماندهي صنايع دستي روستاهاي شهرستان تايباد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، مجيد حسيني با بيان اين مطلب افزود: اين طرح با همكاري كارگروه اشتغال و همچنين دهياران روستاهاي شهرستان با هدف ساماندهي و برند سازي صنايع دستي آغاز شده و در اولين جلسه تفاهم نامه همكاري با دهياران 3 روستا شامل روستاهاي فرمان آباد، جوزقان و چهاربرجي منعقد گرديد.
او اضافه كرد: بر اساس اين طرح هنرمندان صنايع دستي در روستاها با همكاري دهياري شناسايي و تحت پوشش حمايتي پشتيبان مشاغل خانگي قرار گرفته و در آينده با تجميع هنرمندان ديگر روستاهاي شهرستان ، تعاوني هنرمندان در شهرستان تشكيل خواهد شد.
حسيني عنوان كرد: ساماندهي هنرمندان، رسيدگي به مشكلات معيشتي آنان، جلوگيري از رسوب وام و تسهيلات بانكي به مسيرهاي غير مرتبط با حوزه صنايع دستي و استفاده بهينه از ظرفيتهاي شهرستان براي برندسازي صنايع دستي بومي شهرستان به خصوص " فرت بافي " با رويكرد صادرات از مزاياي اين طرح مي باشد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.