قدس آنلاین - ایلام: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در یک سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه تجهیزات و امکانات در دانشگاه علوم پزشکی ایلام هزینه شده که در طول سنوات گذشته این رقم بی سابقه بوده است.

هزینه ۲۰۰ میلیارد ريالی طرح تحول نظام سلامت در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر علی دل پیشه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت به بیش از دو میلیون و 477 هزار نفر در استان ایلام خدمات درمانی ارائه شده است، اظهارداشت: این میزان خدمت ارائه شده، معادل چهار برابر جمعیت استان است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای این طرح تاکنون با تلاش و اهتمام شبانه روزی همکاران در مجموعه دانشگاه خدمات قابل توجهی به مردم استان تقدیم شده که علاوه بر رضایت مردم، رضایت مندی مسئولان کشوری و استانی نیز حاصل شده است، افزود: از آغاز طرح تحول نظام سلامت تاکنون، بیش از 2 میلیون و 360 هزار بیمار سرپایی به اورژانس و کلینیک های تخصصی مراجعه نموده و خدمات مربوطه را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به بهره برداری 117 هزار نفر از خدمات بستری در بیمارستان های استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر این از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان 74 هزار و 551 نفر نیز مورد عمل جراحی قرار گرفته و تعداد 9 هزار و 387 مورد زایمان طبیعی رایگان در مراکز درمانی استان صورت گرفته است.

دکتر علی دل پیشه از هزینه 200 میلیارد ریالی در حوزه تجهیزات و امکانات دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد و تصریح کرد: این میزان اعتبار برای خرید 2 دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه ام آر آی، چندین دستگاه رادیولوژی دیجیتال، رادیوگرافی، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی و ... در جهت تجهیز مراکز درمانی و افزایش کیفیت خدمات پزشکی - درمانی به مردم هزینه شده است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.