آتش سوزی جنگلهای پلدختر در حالی وارد دومین روز خود شده که پرندگان و گونه های جانوری منطقه «تنوم» زنده زنده در آتش سوختند.

 جنگل‌های «تنوم» در آتش سوخت/ پرندگانی که «زنده‌زنده» کباب شدند

به گزارش قدس آنلاین، امیر رضا محمدی نژاد رئیس اداره محیط زیست پلدختر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آتش سوزی جنگل و مراتع «شاداب کوه» منطقه «کرکی» از بامداد روز گذشته یعنی سه شنبه آغاز شده بود که با هلی برد نیرو توسط بالگرد منابع طبیعی استان و تلاش نیروهای منابع طبیعی، یگان محیط زیست لرستان، شهرستان و نیروهای محلی با تجهیزات کامل این آتش سوزی ساعت ۱۷ دیروز مهار شد.

گونه هایی که در آتش جان تلف شدند

وی گفت: در حالی که نیروها به خاطر تاریکی شب محل را ترک کرده بودند بلافاصله نقطه دیگر کوه «تنوم» پلدختر ساعت ۲۱ سه شنبه شب دچار آتش سوزی شد.

رئیس اداره محیط زیست پلدختر افزود: در این آتش سوزی که وسعت آن زیاد بوده تیم های منابع طبیعی، محیط زیست استان و شهرستان، نیروهای مردمی و دهیاران به منطقه اعزام شده اند ولی به علت وزش باد شدید تلاش گروه های اطفای حریق هنوز به نتیجه نرسیده است.

محمدی نژاد گفت: این آتش سوزی موجب از بین رفتن زیستگاه گونه های جانوری مانند روباه، کفتار، گراز و پرندگانی مانند کبک، تیهو، گنجشک و انواع خزندگان مانند مار و مارمولک شده است.

وی افزود: هم اکنون فصل تخم گذاری پرندگان بوده و در جریان این آتش سوزی لانه های پرندگان به طور کلی نابود شده است.

پرندگانی که زنده زنده در آتش سوختند

دهیار روستای «چم گز» پلدختر نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: گستردگی آتش زیاد شده و دود ناشی از آتش سوزی فضای آسمان را تیره و تار کرده به طوری که شعله های آتش و دود از چندین کیلومتر قابل مشاهده است.

اسماعیل چراغی افزود: نیروهای مردمی مستقر در کوه «تنوم» شب گذشته به علت نبود آب، غذا و امکانات مجبور به بازگشت شدند که این امر موجب گستردگی آتش در تمام کوه تنوم از چپ و راست شد.

وی گفت: درختان بلوط با قدمت چندین ساله در این آتش سوزی به طور کلی از بین رفتند و به خاکستر تبدیل شده اند.

دهیار روستای «چم گز» افزود: کوه تنوم پلدختر کوه معروفی بوده به طوری که بهترین داروهای گیاهی منطقه در این کوه وجود داشته و در این آتش سوزی از بین رفتند.

چراغی افزود: متاسفانه در جریان این آتش سوزی پرندگان و بچه های آنها در میان شعله های آتش کباب شدند.

وی علت احتمالی این آتش سوزی را اختلافات محلی دانست و گفت: آتش سوزی کوه تنوم شهرستان پلدختر منشا انسانی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.