شاخص مربوط به «سبد قیمت ارتباطات و فناوری اطلاعات» گزارش اتحادیه ی بین المللی مخابرات، رتبه ی ایران را در میان کشور های جهان ۷ اعلام می کند که زیر سبد قیمت تلفن ثابت آن نشان می‌ دهد ایران از لحاظ ارزانی، رتبه ی اول جهان را در این بخش دارد

ایران به نسبت درآمد سرانه، ارزان ترین نرخ تلفن ثابت جهان را داراست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دیجیاتو ، همان گونه که مطلع شدید، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بعد از گذشت مدت ها کشمکش و پایان چالش‌ های موجود میان حاکمیت این حوزه و شرکت مخابرات ایران، تعرفه‌ های ارتباطی در بخش تلفن ثابت را بعد از ۱۲ سال تغییر داد.

موضوع افزایش و تعدیل تعرفه‌ های تلفن ثابت با وجود آنکه بعد از چند هفته کار کارشناسی، در جلسه ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب شده اما ظاهراً این مصوبه باید جهت تأیید نهایی به دولت ارسال شود. وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزئیات جلسه ی مهم این هفته که مربوط به کاهش قیمت اینترنت و افزایش تعرفه‌ های تلفن ثابت می شود را همچنان رسانه ای نکرده‌‌ اند و تنها به ذکر کلیاتی از موضوع پرداخته اند.

از بحث تعدیل تعرفه‌ های ارتباطی و تصمیمات رسانه‌ ای نشده ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که بگذریم، نگاهی به جایگاه ایران از منظر شاخص‌ های بین‌ المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بین کشور های جهان نشان می‌ دهد ایران ارزان ترین هزینه ی تلفن ثابت جهان را دارد و بعد از ایران، کوبا و ونزوئلا به ترتیب رتبه های دوم و سوم را دارا هستند. در گزارش یاد شده تنها علت این ارزانی به طور کلی باز نبودن بازار رقابت تلفن ثابت، یکه تازی اپراتورهای ارائه دهنده ی آن و یارانه های دولتی در این کشورها برای پایین نگه داشتن قیمت ها عنوان شده است.

شاخص مربوط به «سبد قیمت ارتباطات و فناوری اطلاعات» گزارش اتحادیه ی بین المللی مخابرات، رتبه ی ایران را در میان کشور های جهان ۷ اعلام می کند که زیر سبد قیمت تلفن ثابت آن نشان می‌ دهد ایران از لحاظ ارزانی، رتبه ی اول جهان را در این بخش دارد. جایگاه ایران در حوزه ی زیر سبد تلفن همراه نیز در بین کشور های دنیا ۱۷ است.

اما نکات دیگری نیز در آمارهای ارائه شده از سوی اتحادیه ی بین المللی مخابرات به چشم می خورد از جمله اینکه شاخص کلی توسعه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات(IDI) ایران در سال ۲۰۱۵ با ۸ پله صعود نسبت به سال ۲۰۱۰ در رتبه ی ۹۱ جهانی و بعد از کشور هایی مثل اکوادور، مغولستان، ترکیه، عمان، قطر، کویت، عربستان و امارات قرار می گیرد. گفتنی است شاخص توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای یازده معیار ICT بنا شده و در سه شاخه ی دسترسی، مصرف و مهارت ها طبقه بندی می شود که رتبه ی ایران از لحاظ شاخص های دسترسی، مصرف و مهارت ها به ترتیب ۸۰، ۱۰۸، و ۶۹ عنوان شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.