قدس آنلاین-شهرکرد، هومن نجاتی:  ۱۳۶۲۰ فقره وام ازدواج در سال گذشته پرداخت شد که خیرین، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان در این زمینه مشارکت زیادی کردند.

پروژه چادر مشکی آماده افتتاح است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص بحث آب گفت: در زمینه آب استان اقدامات خوبی از جمله حذف تونل بهشت آباد صورت گرفته و بعد از تبادل نظر در شورای آب رأی عادلانه صادر شد و مشکل برداشت آب از زاینده رود رفع شد.

قاسم سلیمانی افزود: حدود 170 پروژه زیر 50 درصد در دست اقدام می باشد و 50 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در سال جاری تعیین تکلیف می شود.

سافزود: در بخش کشاورزی مقرر شده است که سالانه 7100 هکتار از زمین‌های دیم و شیب‌دار برای کشت گیاهان دارویی، گل محمدی و درختان مثمر کم آب ایجاد شود.

وی در خصوص زائرسرای استان در مشهد مقدس گفت: پروژه زائر سرا تا کنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این میزان پیشرفت نسبت به سایر استان ها چشمگیر است.

استاندار اظهار داشت: در 2 سال اخیر 750 پروژه یا افتتاح شده یا در دست اقدام می باشد و  حدود 400 میلیارد تومان کمک های بلاعوض  برای استان اخذ شده است.

وی گفت: 13620 فقره وام ازدواج در سال گذشته پرداخت شد که خیرین، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان در این زمینه مشارکت زیادی کردند.

وی افزود: 2100 واحد مسکن برای مددجویان ساخته شده و 7250 مسکن مهر یا آماده تحویل شده یا زیر ساخت هایش فراهم شده است.

استاندار اظهار داشت: پروژه تولید پارچه چادر مشکی شرکت نساجی حجاب شهرکرد آماده افتتاح است.

سلیمانی تصریح کرد: در سال گذشته بیمارستان‌های بروجن، کوهرنگ و مالخلیفه به بهره‌برداری رسیده‌اند و بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد نیز تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص پروژه راه آهن گفت: در سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران این پروژه به امضای دو رئیس جمهور رسید و امید است تا چند‌ ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: حدود 58 میلیارد تومان به دهیاری های استان و حدود 440 میلیارد تومان به شهرداری ها پرداخت شده است.

سلیمانی در خصوص گازرسانی به روستاها و شهرهای استان گفت:عملیات گازرسانی به  47 روستا و 2 شهر صورت گرفته و تا پایان سال جاری 27 روستا گازرسانی می شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت:در خصوص پروژه پتروشیمی لردگان اقدامات زیادی صورت گرفته و مشکل فعلی این پروژه آب رسانی می باشد که امید است دستگاه های مربوطه اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.