۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 393205

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه پیشنهاد تشکیل مکانیزم ۱+۵ با حضور آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان را برای حل و فصل بحران سوریه را مطرح کرد.

مکانیزم ۱+ ۵ برای حل بحران سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «انس العبده» رئیس ائتلاف مخالفان سوریه ضمن  پیشنهاد تشکیل مکانیزم 1+5 با حضور آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان هدف از آن را حل بحران سوریه دانست.

العبده بعد از نشست مشورتی روز گذشته با «حسن عبدالعظیم» رئیس هیات هماهنگی ملی که از مخالفان داخلی سوریه به شمار می آید، گفت که ائتلاف مخالفان منتظر پاسخ اروپا به این پیشنهاد است.

نشست روز گذشته او با عبدالعظیم با نظارت اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد و در جریان آن راههای یکپارچه کردن تلاش های مخالفان سوریه در چارچوب هئیت عالی گفت وگو و تعیین اعضای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست العبده یادآور شد که مکانیزم 1+5 از محدود ماندن حل و فصل بحران سوریه در انحصار آمریکا و روسیه جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه  امنیت منطقه خاورمیانه با برقرای ثبات و امنیت در سوریه مرتبط است، تصریح کرد، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا متقاعد شده اند که باید در خصوص حل و فصل بحران سوریه نقش موثری ایفا کنند.

رئیس ائتلاف مخالفان سوری، اتحادیه اروپا را به ایفای نقش بیشتر در روند عملیات سیاسی در سوریه فراخوانده و گفت که اکنون نقش اتحادیه اروپا در بحران سوریه فقط به کمک های بشردوستانه محدود مانده است.

ائتلاف مخالفان سوریه که در سال 2012 با نظارت دولت قطر و حمایت های مالی چند کشور عربی منطقه در دوحه برگزار شد از پشتیبانی ترکیه نیز برخوردار بوده و هدف از تشکیل آن تقویت گروه‌های مسلح در سوریه و براندازی نظام  حاکم این کشور است، اما از زمان تأسیس اختلافات داخلی اعضا و اتهامات زنی های متعدد به اضافه  استعفای رؤسا و اعضای این ائتلاف آن را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.