فرماندهی تفنگداران دریایی آمریکا در اوکیناوای ژاپن قصد دارد یک زمین بزرگ به مساحت ۱۰ هزار هکتار را تا اوایل سال آینده به ژاپن بازگرداند.

آمریکا یک زمین بزرگ در اوکیناوا را باز می‌گرداند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که مخالفت ها با توسعه پایگاه های نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا پس از قتل یک زن جوان ژاپنی توسط یک نظامی آمریکایی به شدت افزایش یافته است، فرمانده تفنگداران آمریکایی در اوکیناوا از بازگرداندن یک زمین بزرگ به وسعت 10 هزار هکتار به ژاپن تا اوایل سال آینده خبر داده است. این زمین وسیع بخشی از اردوگاه آموزشی ارتش آمریکا در شمال اوکیناوا بوده ولی احداث آن از سال 1996 میلادی تاکنون به علت مخالفت ها و اعتراضات مردمی، به تاخیر افتاده و اکنون واشنگتن قصد دارد تا این زمین را به دولت ژاپن بازگرداند. لاورنس نیکولسون فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا در اوکیناوا در این باره تاکید کرد: اخیرا مذاکراتی انجام شده است و ما امیدواریم که در شش ماه دوم امسال شاهد برخی پیشرفتها باشیم. این بزرگترین بازگرداندن زمین به ژاپن از سال 1972 میلادی به شمار می رود.
اوکیناوا که تا سال 1972 میلادی در اشغال آمریکا بوده هنوز میزبان 30 هزار نظامی آمریکایی است. به دنبال قتل یک زن 20 ساله ژاپنی توسط یک نظامی آمریکایی طی ماه گذشته، مخالفت‌ها با ادامه حضور ارتش آمریکا در این جزیره به شدت افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.