سفیر روسیه در چین گفت که مسکو مخالف استقرار سامانه موشکی آمریکایی «تاد» با توان ارتفاع بالا در خاک کره جنوبی است و برای جلوگیری از راه اندازی آن تلاش می کند.

 مخالفت روسیه با استقرار سامانه موشکی «تاد» در کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آندره دنیسوف امروز گفت: هنوز واشنگتن و سئول تصمیم قطعی برای استقرار سامانه های تاد نگرفته اند، بنا بر این هنوز برای عملی نشدن آن امید وجود دارد و در حال حاضر هم با آمریکا و کره جنوبی مذاکره می کنیم تا دریابند چنین اقدامی سازنده نیست.
وی در گفت وگو با خبرگزاری روسی اینترفاکس افزود: مسکو همراه پکن بارها اعلام کرده که استقرار اجزای سامانه موشکی جهانی آمریکا در شرق آسیا به منافع امنیتی راهبردی روسیه و چین ضربه می زند. 
سفیر روسیه در باره اختلاف ها در دریای چین جنوبی نیز گفت: مسکو و پکن معتقدند، این مسائل باید با مشارکت همه طرف ها و از راه های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود و هر گونه تلاش برای بین المللی کردن موضوع سازنده نیست.
وی افزود: بر پایه گزارش ها، پکن و توکیو در مورد اختلاف های خود در دریای چین جنوبی تماس برقرار کرده اند و بر این باوریم که طرفین می توانند راه حل قابل قبولی برای مسائل پیدا کنند.
مقام روس خاطرنشان کرد: روسیه در زمینه اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی از آمادگی پکن و اعضای آ.سه.آن برای حل و فصل اختلاف ها بدون مداخله خارجی و بر مبنای قوانین بین المللی حمایت می کند.
وی همچنین در مورد گزارش رسانه های غربی مبنی بر اختلاف روسیه و چین در باره سوریه گفت: چنین ادعایی صحت ندارد، مسکو و پکن مانند قبل از حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مساله سوریه بدون مداخله خارجی حمایت می کنند.
روسیه بارها از برنامه های استقرار موشک های امریکایی در شرق آسیا از جمله کره جنوبی ابراز نگرانی کرده است.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ماه گذشته با اعلام اینکه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور واکنش نامتناسب آمریکا به تهدید کره شمالی با استقرار سامانه تاد در کره جنوبی را نمی پذیرد، گفت: نباید از اقدام های پیونگ یانگ به عنوان بهانه گسترش نامتناسب نیروی نظامی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام استفاده کرد و منظور تدارکات نظامی آمریکا است که گام های نامتناسبی با ریسک های مطرح بر می دارد. 
وزیر خارجه روسیه ادامه داد: مسکو در این زمینه نیاز به تعهدهای حقوقی دارد که سامانه موشکی آمریکا علیه روسیه هدف گیری نمی شود. 
بر پایه اطلاعات انتشار یافته،یگان های زمینی، دریایی و هوایی، پشتیبانی و کارمندان غیرنظامی آمریکا شامل نزدیک به 35 هزار نفر در چندین مرکز اصلی و فرعی به عنوان پایگاه مستقل یا مشترک با نظامیان کره جنوبی در این کشور مستقر هستند که توجیه پنتاگون برای این حضور گسترده نظامی خطر توسعه برنامه های موشکی و توان نظامی کره شمالی اعلام شده است. 
از سوی دیگر، کره جنوبی میزبان حرفه ای ترین نظامیان آمریکایی است که به صورت زمان بندی نیز رزمایش های مشترک و گسترده ای را برگزار می کنند و این مناطق فاصله کمی با مرزهای آسیایی روسیه دارد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.