قدس آنلاین: مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، تهیه و عرضه فرآورده های خام دامی درماه رمضان توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تا کنون بیش از ۴۵۰۰ بازدید از مراکز یادشده در استان انجام شده است.

۴۵۰۰ بازدید و معرفی ۳۴ متخلف به دستگاه قضایی طی ماه رمضان

 مجید روحانی نژاد در گفت‌گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، تهیه و عرضه فرآورده های خام دامی  درماه رمضان توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تا کنون بیش از ۴۵۰۰ بازدید از مراکز یادشده در استان انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آمار موجود از ابتدای این طرح 34 متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: در راستای تامین سلامت غذای سفره سحر و افطار آحاد جامعه بویژه روزه داران و نیز با توجه به وظیفه مندی دامپزشکی در جهت تامین سلامت این فرآورده های خام دامی در ماه رمضان توسط اکیپ های دامپزشکی، بیش از 21 تن فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شده است.
وی اظهار داشت: طی مدت یادشده *-نزدیک به 22 میلیون قطعه طیور و 83 هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های استان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی ذبح شده است که از این تعداد بیش از 2200 تن گوشت قرمز و 3900 تن گوشت سفید به بازارهای مصرف عرضه شده است.
روحانی نژاد، با قدردانی از همکاری های مردمی در ارائه گزارش های تخلفات در اقصی نقاط استان و مشهد، وجود این گزارشات را سبب ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه بخصوص زائران و مجاوران حریم ثامن الحجج(ع) دانست و گفت: گزارش های مردمی به عنوان یکی از منابع مهم جهت برخورد با موارد تخلف در امنیت غذایی می باشد و لذا از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های دامی، مراتب را در مشهد با شماره تلفن های 1512، 36233075 و 37250025 اعلام داشته و در شهرستان ها نیز به نزدیکترین اداره دامپزشکی محل سکونت اطلاع دهند.
وی کشتار غیرمجاز دام و تخلفات در تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی را مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و یادآورشد: دامپزشکی در جهت اجرای قانون و تامین سلامت مردم با متخلفان برخوردهای جدی خواهد داشت.
وی از شماره 300001512 نیز به عنوان سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان برای دریافت گزارش های مردمی یادکرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.