نتایج جدیدترین نظر سنجی موسسه برتلزمن نشان می دهد که اکثر شهروندان اروپایی خواهان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.

نظر شهروندان اروپایی در مورد جدایی بریتانیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس جدیدترین نظر سنجی موسسه "برتلزمن" که امروز ( دوشنبه) منتشر شده است نشان می دهد که 54 درصد شهروندان اروپایی که البته اکثریت اندکی است خواهان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.

از هر پنج نفر یک نفر خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند. این مسئله برای محققان این تحقیق قابل توجه است که 25 درصد شهروندان اروپایی نمی دانند باید چه موضعی را در این باره اتخاذ کنند.

انگلیسی ها روز پنج شنبه (23 ژوئن) در همه پرسی خروج کشورشان از اتحادیه اروپا شرکت می کنند. اتحادیه اروپا و آمریکا با نگرانی و استرس فراوانی به این همه پرسی و نتایج آن چشم دوخته اند.

البته مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کم تر درباره عواقب وقوع چنین سناریویی برای کشورهایشان نگرانی دارند.  تنها تعداد کمی از شهروندان اروپایی از تاثیرات وقوع این سناریو برای کشورشان می ترسند. بیش از دو سوم شهروندان اروپایی انتظار هیچ گونه عواقبی برای کشورشان را ندارند.

این در حالی است که مدیر موسسه برتلزمن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را یک فقدان برای همه اروپاییان می داند.

با این حال تعداد بیشتری از شهروندان اروپایی درباره عواقب خروج انگلیس برای این اتحادیه نگرانند. 45 درصد شرکت کنندگان خارج از انگلیس در این نظر سنجی انتظار دارند که شرایط اتحادیه اروپا با خروج انگلیس بدتر شود. 45 درصد از ضعف اقتصادی نگرانند و 26 درصد هم از کاهش قدرت اتحادیه اروپا با خروج انگلیس ابراز نگرانی کردند.

در این میان 51 درصد لهستانی ها و 48 درصد آلمانی ها درباره عواقب خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کردند. فرانسوی ها، اسپانیایی ها و ایتالیایی ها در این باره بی تفاوت تر بودند. اکثر شهروندان در این کشورها تاثیرات منفی را در صورت وقوع این سناریو نمی دیدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.