قدس آنلاین/محمد مهدی موسوی: دولت بحرین همچنان به سرکوب منتقدان خود ادامه می دهد و به تازگی چند تشکیلات اسلامی شیعیان را منحل کرده است. جمعیت وفاق ملی اسلامی از جمله این تشکل‏ ها بود.

جنایت در بحرین با چراغ سبز آمریکا  وآل سعود

 این جمعیت بزرگترین حزب بحرین است که در سال ۲۰۰۱ توسط اسلام‌گرایان شیعه تأسیس شد. دبیر کل این جمعیت شیخ علی سلمان است. جمعیت وفاق توانست تمام ۱۸ کرسی مجلس بحرین در انتخابات ۲۰۱۰ که به شیعیان اختصاص داده شده بود را بدست بیاورد. جلال فیروز نماینده سابق پارلمان بحرین از جمعیت وفاق ملی اسلامی در واکنش به انحلال این جمعیت گفت: رژیم بحرین می خواهد به همه جهانیان بگوید که به محکومیت هر یک از مراجع بین المللی یا حقوقی (علیه این رژیم) اهمیتی نمی دهد و کار خودش را می کند زیرا خود را متکی به برخی از رژیم های سلطه‏ گر و رژیم های غربی می داند که از دیکتاتوری‏های منطقه حمایت می کنند. به گفته فیروز، رژیم بحرین در وهله اول از حمایت کامل برخی کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر عربستان و امارات بهره می برد و همچنین از حمایت بین المللی از سوی برخی از کشورهای غربی بویژه انگلیس برخوردار می شود.
وی تاکید کرد: ملت بحرین معتقدند که دولت انگلیس در مشکلات و رنج و جرایمی که علیه آنها صورت می گیرد، شریک است. اکنون سال هاست که یک قشر اقلیت بر اکثریت شیعیان حکمرانی می کند و اعتراضات مردم توسط عمال سعودی در این کشور سرکوب می‏ شود. واکنش های داخلی و جهانی هم هیچ اثری ندارد  مدعیان حقوق بشر و دموکراسی و آزادی عملا روزه سکوت گرفته اند و تصمیمی برای حمایت از حقوق مردم این جزیره ندارند.

 سکوت خبری مدعیان حقوق بشر
 نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران با تاکید بر این که ما همچنان نیازمند حمایت دولت و نظام اسلامی ایران از مردم بحرین هستیم، تصریح کرد: بی‏ شک هدف فشارهای اخیر رژیم آل خلیفه و ایجاد محدودیت های بیشتر برای شیعیان، آیت الله شیخ عیسی قاسم و علمای منتسب به ایشان است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله دقاق در گفت وگو با خبرنگار قدس با اشاره به تشدید فشارهای رژیم آل خلیفه علیه شیعیان و مخالفان اظهار داشت: در روزهای اخیر دادگاه تجدید نظر بحرین حکم چهار سال حبس برای شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق را به 9 سال تبدیل کرد و همچنین علاوه بر این در سکوت مجامع خبری و مدعیان حقوق بشر، حکم تعلیق فعالیت حزب الوفاق نیز در این کشور صادر شد.
وی همچنین گفت: حزب الوفاق که 14 سال پیش از سوی برخی فعالان سیاسی و روحانیون شیعی بحرینی تاسیس شد، در واقع ریشه دار ترین گروه سیاسی در بین مخالفان رژیم آل خلیفه است و فشارهای مضاعف بر رهبران و دست اندرکاران این حزب نشان می دهد که حکام بحرین به جای در پیش گرفتن روش مدارا و برخورد توام با کرامت در پی تحکم بیشتر و افزایش فشار بر مخالفان خود هستند. این کارشناس مسایل بحرین ادامه داد: شاید برای شما جالب باشد که بدانید اتفاقاً حزب الوفاق و دبیر کل آن در هیچ برهه ای از روش‏ های مسلحانه و خشونت آمیز استفاده نکرده و همواره شعار و روشش مبتنی بر راهکارهای اصلاح طلبانه و به دور از خشونت و درگیری فیزیکی بوده است و در واقع به دنبال حفظ حداقل حقوق و کرامت انسانی مردم بحرین به خصوص اکثریت شیعیان مظلوم می باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: البته همچنان هدف نخست رژیم آل خلیفه فشار به آیت الله شیخ عیسی قاسم و طرفداران و علمای وابسته به ایشان است چرا که شیخ قاسم در بحرین با نفوذ بالای خود، رهبری شیعیان این کشور را برعهده دارد.

 چراغ سبز آمریکا
دقاق بیان داشت: شکی وجود ندارد که فشارها و تحکم های اخیر دولت بحرین علیه مخالفان خود با چراغ سبز آمریکا و نیز حمایت های پیدا و پنهان رژیم آل سعود صورت می گیرد و حتی کار به جایی رسیده که چندی پیش وزیر خارجه بحرین در سازمان ملل عملاً گفت که ما به اعتراضات دیگر کشورها و مخالفان خود گوش نداده و هر کاری لازم بدانیم انجام می دهیم. وی همچنین با تقدیر از حمایت های بی دریغ نظام و مردم مسلمان ایران نسبت به شیعیان مظلوم بحرین ابراز داشت: در برهه حساس کنونی که خشونت ها و فشارهای آل خلیفه علیه شیعیان و به خصوص علمای برجسته شیعی این کشور افزایش یافته ، ما انتظار داریم که حوزه های علمیه و روحانیت ایران به خصوص حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید همچنان حمایت های خود را از شیعیان بحرین و شخص آیت الله قاسم ادامه دهند و همچنین علمای بزرگوار قم و نجف علیه جنایات رژیم بحرین ، بیانیه صادر کنند. دکتر دقاق اضافه کرد: بی شک صدور بیانیه و برپایی تجمعات اعتراضی نقش مهمی در حمایت از جریان مقاومت اسلامی بحرین دارد به خصوص آن که این تجمعات در مقابل سفارت بحرین و عربستان سعودی انجام شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.