یک جریان انحرافی در جهان اسلام و جهان عرب وجود دارد که ایران را دشمن به حساب می آورد و انرژی های زیادی را صرف دشمنی با ایران می کند. در حالی که این انرژی ها قبلا در حمایت از فلسطین مصرف و ضد رژیم صهیونیستی به کار گرفته می‌شد.

پشت پرده ایران‌ستیزی در جهان عرب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل منطقه در مورد وضعیت کنونی فلسطین گفت: متأسفانه فلسطین وضعیت انسانی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی بسیار وخیمی دارد و اگر جهان اسلام از خواب بیدار نشود و در جهت بهبود شرایط حرکت نکند فلسطین به خودی خود و در یک زمان نه چندان طولانی کلا از صفحه تاریخ محو می‌شود. به عنوان کارشناس مسائل منطقه‌ای به شدت نسبت به سرنوشت و وضعیت و آینده فلسطین نگران هستم و به سهم خودم اعلام خطر می‌کنم.

وی در مورد تأثیر انقلاب اسلامی بر مسئله فلسطین ابراز داشت: در عین حال وضعی که الآن فلسطینی ها و فلسطین با آن مواجه است، وضعیتی است که طی دوره‌های مختلف و از پس یک برنامه سیاسی پدید آمده است. آن برنامه‌ای که از ابتدای انقلاب در جهت انهدام فلسطین و استقلال بخشیدن به رژیم صهیونیستی دنبال شد، به دلیل مقاومت فلسطینی‌ها و حمایت‌های مؤثر و کارآمدی که جمهوری اسلامی و مقاومت از فلسطین کرد انجام نشد و در واقع به تأخیر افتاد. اما امروز متأسفانه شرایطی پیش آمده که باید گفت فلسطین به یک روح تازه به یک تلاش تازه احتیاج دارد تا بتواند این مرحله بسیار بسیار خطرناک را پشت سر بگذارد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا وجوه خطرناکی که فلسطین در مقطع کنونی با آن مواجه است را به شرح ذیل برشمرد:

فروپاشی جبهه عربی – اسلامی

اولین وجه خطر، فروپاشی جبهه ای عربی و اسلامی در برابر اسرائیل است. اگر چه پیش از این بسیاری از کشورهای اسلامی هیچ کار عملی نمی کردند اما همین که از نظر سیاسی به اسرائیل پاسخ منفی می دادند همین برای انزوای یک رژیم در یک جغرافیای اسلامی کفایت می کرد و اساسا یک عدم اطمینان را به اسرائیلی ها تحمیل می کرد. اما امروز با اقداماتی که در سطح عربی انجام شده و ارتباطات تقریبا رسمی و غیر رسمی که با رژیم صهیونیستی برقرار شده است. عملا آن حفاظ فلسطین از بین رفته و در واقع مثل خانه ای که دیوارهایش را برداشته باشند در معرض آسیب جدی قرار گرفته است.

عدم اولویت فلسطین در مسائل جهان اسلام

نکته دومی که باید در اینجا به آن اشاره کرد این است که جهان اسلام، امروزه اولویتی برای فلسطین قائل نیست و اولویتش درگیری با کسانی در داخل جهان اسلام است که اینها اساسا نباید جای آن مسئله اصلی یعنی فلسطین را بگیرند. یک جریان انحرافی در جهان اسلام و جهان عرب وجود دارد که ایران را دشمن به حساب می آورد و انرژی های زیادی را صرف دشمنی با ایران می کند. در حالی که این انرژی ها قبلا در حمایت از فلسطین مصرف و ضد رژیم صهیونیستی به کار گرفته می شد.

مسئله تروریسم در منطقه

یک مسئله هم مسئله تروریسم است. امروز هم غربی‌ها با جدیت تمام تروریست ها را مورد حمایت قرار می‌دهند و انواع سلاح های بسیار پیشرفته را که فقط در اختیار ارتش‌ها قرار می گیرد، به تروریست ها می دهند و آنها را سرپا نگه داشته اند. در جهان اسلام و جهان عرب به جای مبارزه حقیقی با چنین وضعیتی یعنی مبارزه با کانون تروریسم که غرب است یک مبارزه بسیار سطحی با جریان تکفیر صورت می گیرد که از هوشمندی و تداوم و کارآمدی برخوردار نیست.

تدارک صهیونیست‌ها برای محو مسئله فلسطین

در این فضای مرگبار که بین اعراب و مسلمانها وجود دارد صهیونیست ها با تدارک امکانات زیاد و با توسل به تندرو ترین افراد، در درون خودشان صف منتظمی را به وجود آوردند و مقدمات حرکات بزرگ را در جهت محو فلسطین فراهم کردند.در رژیم صهیونیستی، وقتی موشه یعلون استعفا می‌کند به جای او افراطی ترین فرد یعنی لیبرمن را به وزارت جنگ می رسانند. این نشان دهنده این است که هرقدر مسلمانان و اعراب در حقوق خودشان دچار تردید و تشتت اند، صهیونیست ها برای اینکه به اهدافشان دست پیدا کنند، صفوفشان را منتظم می کنند. اینها خطراتی است که ما با آنها مواجه هستیم و حیات فلسطینی ها را به شدت تهدید می کند.

خطرناک ترین مسئله ای که فلسطین تهدید می کند

آخرین خبری که از سمت فلسطینی ها رسید این بود که فلسطینی هایی که در اردوگاه های مجاور فلسطین سکونت داشتند مثلا در سوریه یا لبنان بودند، دارند تشویقشان می کنند از این اردوگاه ها به اروپا بروند، در آنجا توزیع شوند و در آنجا تابعیت بگیرند. یعنی امتیاز برزگی که فلسطینی ها داشتند که می گفتند پنج میلیون فلسطینی آواره داریم که باید به سرزمین شان برگردند در پناه این تحولات و با خیانت سران عرب دارند پراکنده می شوند و برای همیشه روی حقوق خودشان خط می کشند. این جنایت بزرگی است که در حق فلسطینی ها صورت می‌پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    سیاست های غلط و نرمش های ابلهانه ( اگر نگوییم خائنانه ) دولت روحانی باعث توهم دولتهای مزدور عربی شده است