نخست‌وزیر بریتانیا برای کسب آرای یهودیان به سود خود در همه‌پرسی حضور در اتحادیه اروپا به موضوعاتی مانند مبارزه با تحریم کالاهای صهیونیستی و عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تمرکز کرد.

نیاز اسرائیل به بریتانیا برای مقابله با ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا دوشنبه شب اعلام کرد اسرائیل به منظور کمک به مبارزه با تحریم کالاهای اسرائیلی به ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا نیازمند است.

وی در یک برنامه یهودی و در آستانه برگزاری همه‌پرسی درباره ادامه حضور یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت که بریتانیا درصورت ادامه حضور در اتحادیه قدرت بیشتری برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای خواهد داشت.

این اولین بار است که کامرون به یهودیان در موضوع همه‌پرسی اشاره کرده است. مواضع وی را تا حدی می‌توان منعکس کننده مواضع رژیم صهیونیستی نیز به شمار آورد که تا کنون موضعی رسمی درباره این همه پرسی اتخاذ نکرده است.

وی در انتقاد به اظهارات مخالفان حضور در اتحادیه اروپا تاکید کرد که حضور در اتحادیه باعث افزایش توانمندی و قدرت بریتانیا در برابر موضوعاتی مانند مبارزه با تغییرات آب و هوایی، مبارزه با تروریسم، مقابله با روسیه و ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.