معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: قطع یارانه خانواده‌های ممانعت کننده از تحصیل کودکان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد هدفمندی یارانه‌ها بررسی می‌شود.

«قطع یارانه» ممانعت کنندگان از تحصیل کودکان در دست بررسی است

به گزارش قدس آنلاین،محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو بافارس در پاسخ به این پرسش که «آیا طرح و برنامه‌ای در خصوص قطع یارانه افراد ممانعت کننده از تحصیل دانش‌آموزان به دولت و مجلس ارائه شده است؟»، اظهار داشت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تجارب برخی کشورها که این کار را انجام داده‌اند، بررسی کردیم.
وی افزود: در کنار مشوق‌هایی که برای خانواده‌های کم‌درآمد وجود دارد، سازمان‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد هم اعلام آمادگی کرده‌اند تا اگر علت بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزی مشکلات معیشتی خانواده است، قطعاً هم آموزش و پرورش، دستگاه‌های حمایتی و مؤسسات خیریه کمک کنند تا این مانع رفع شود.
دیمه‌ور با اشاره به اینکه اگر خانواده‌ای از کودک خود بهره‌کشی کند و اجازه تحصیل به او ندهد باید از برخی تسهیلات اجتماعی محروم شود، خاطرنشان کرد: اگر در جایی واقعاً بحث معیشتی وجود نداشته باشد و بهره‌کشی از کودکان صورت ‌گیرد، کسی که از کودک خود سوء استفاده کرده، آینده او را خراب و به سرمایه انسانی کشور لطمه وارد می‌کند چرا باید او را هم تشویق کنیم و هم از منابع دولت و ملت بی دلیل در اختیار چنین خانواده‌ای قرار دهیم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مطالعات تطبیقی انجام شده از کشورهای مکزیک و برزیل در خصوص ممانعت کنندگان از تحصیل کودکان، گفت: موضوع قطع یارانه ممانعت کنندگان از تحصیل دانش‌آموزان پیشنهادی است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در قسمت هدفمندی یارانه‌ها مطرح است.
وی تصریح کرد: حال باید دید آن عده‌ای که به دنبال سوء استفاده و بهره کشی از کودکان هستند، مطابق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان چه اقدامات بازدارنده‌ای برای آنها در نظر گرفته می‌شود که یکی از آنها می‌تواند قطع یارانه این افراد باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.