قدس آنلاین - مهناز خجسته نیا:شکسته شدن رکورد جابجایی ۱۶۰ هزار مسافر در روز، ۱۸ میلیارد تومان صرفه جویی سالانه در سوخت، نرخ کرایه خط ۲ قطار شهری و تدابیر پیش بینی شده برای شبهای قدر از جمله خبرهایی بود که مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

از شکسته شدن رکورد ۱۶۰ هزار نفری جابجایی روزانه تا نرخ کرایه خط دو قطار شهری مشهد

به گزارش خبرنگار ما طاهری با بیان اینکه شرکت بهره برداری قطار شهر ی مشهد ششمین سال بهره برداری را پشت سر می گذارد گفت: در این مدت 145 میلیون مسافر با سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری جابجا شده است.

به گفته وی در حال حاضر خط دو قطار شهری با 24 ایستگاه و 24 کیلومتر طول مسیر بهره برداری می شود.

وی از جابجایی روزانه 130 هزار نفر در ایام پیک و 90 هزار نفر در ایام معمول سال

 خبر داد و گفت: سال گذشته 5/38 میلییون مسافر با این ناوگان جابجا شده اند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهر ی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر سرفاصله رسیدن هر قطار به ایستگاه در ساعات پیک 5 دقیقه می باشد افزود: این رقم در ساعات غیر پیک 7 دقیقه و در روزهای تعطیل 10 دقیقه می باشد.

طاهری با اشاره به صرفه جویی 20 دقیقه ای وقت مسافران قطار شهری در مقایسه با ناوگان های دیگر حمل و نقل درون شهری اظهار داشت: علاوه بر این، 18 میلیارد تومان در سال در خصوص سوخت صرفه جویی می شود که شامل 16 میلیون لیتر بنزین و 5/3 لیتر گازوئیل است.

به گفته وی اگر قطار شهری نبود 7 هزار و 300 خودرو باید برای جابجایی مسافران قطار شهری وارد شبکه حمل و نقل می شد.

 وی همچنین از کاهش 205 مورد تصادف و 9 میلیارد تومان صرفه جویی در بحث آلودگی به دلیل وجود شبکه حمل و نقل ریلی در مشهد خبر داد.

* افزایش ساعت کار قطار شهری در لیالی قدر

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در ادامه به تشریح تدابیر پیش بینی شده برای جابجایی مسافران در شب های قدر پرداخت و گفت: طبق سنوات گذشته ساعت کار این ناوگان  در این ایام افزایش می یابد.

طاهری با بیان اینکه روز جمعه هجدهم رمضان از ساعت 7 صبح تا 5/2 صبح روز شنبه و روزهای یکشنبه و سه شنبه مصادف با بیست و یکم و بیست و سوم رمضان از ساعت 6 صبح تا 5/2 صبح روز بعد به مسافران خدمات ارایه می کنند افزود: سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه در این ایام نیز 5/4 دقیقه می باشد.

به گفته وی در روز عید فطر نیز شرکت بره برداری قطار شهری مشهد با افزایش ساعت کاری از ساعت 6 صبح آماده سرویس دهی به مسافران این ناوگان خواهد بود.

* خبرهای یک خطی

- به گفته مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد طبق قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل درون شهری یک سوم هزینه های این ناوگان باید به شکل یارانه از طریق دولت تامین شود که متاسفانه سال گذشته از سهم 5 میلیارد تومانی دولت فقط یک میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شد.

- طاهری از پرداخت ماهانه 70 میلیون تومان پول برق برای استفاده در این ناوگان خبر داد.

- وی روز ولادت با سعادت امام رضا(ع) با 160 هزار مسافر و بلیت رایگان و شب تحویل سال با 157 هزار مسافر را جزو رکورد های خط یک قطار شهری مشهد اعلام کرد.  

- این مقام مسول در پاسخ به اینکه آیا شبهای قدر نیز جابجایی مسافران این ناوگان رایگان انجام می شود؟ گفت: هرگز به دنبال رایگان بودن بلیت نباشید چون هزینه ها باز هم باید از جیب مردم تامین شود.

- مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد درخصوص نرخ بلیت خط دو قطار شهری و چگونگی جابجایی مسافر بین خط یک و دو قطار شهری اظهار داشت: ما تباع سیاستهای کمیسیون حمل و نقل و تصویب شورای اسلامی شهر مشهد هستیم.

- طاهری با اشاره به ضرورت اتخاذ روش های نوین در تعیین نرخ کرایه قطار شهری متناسب با مسافت طی شده افزود: موضوع مهندسی بلیت یک مطالبه جدی شورا و شهروندان است که در سازمان فاوای شهرداری مشهد در حال بررسی و آماده سازی است.

وی در پاسخ به انتقاد مطرح شده از تعداد کم قطارهای مسیر توسعه تا فرودگاه گفت: به محض افزایش سفر و نیاز بیشتر نه تنها تعداد افزایش می یابد بلکه شاید مانند تهران قطارهای ویژه جداگانه ای برای مسیر توسعه تا فرودگاه بکار گرفته شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.