نسخه‌های شفابخش رمضان در سه نقطه تهران تجویز می‌شود، همچنین در این رابطه مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر با گلایه از بدقولی یک سال‌ونیم وزیر رفاه که کاری برای بیمه بیماران نادر انجام نداد، نسبت به هزینه‌ ۷ میلیونی داروهای این بیماران ابراز تأسف کرد.

بدقولی یکسال‌ونیم آقای وزیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، طرح مشترک نسخه‌های شفابخش رمضان برای نخستین‌بار پس از 50 سال با حضور مردم و پزشکان معالج در آستان مقدس امام‌زاده صالح تجریش به اجرا در آمد. در این طرح خدماتی مانند ارتوپدی مغز و اعصاب زنان، روان‌پزشکی، داخلی و عفونی، قلب، ژنتیک و غیره ارائه می‌شود.

همچنین خدمات پزشکی به صورت رایگان در امام‌زاده صالح تجریش و دو نقطه دیگر از شهر یعنی میدان ارگ و میدان معلم یافت آباد که به صورت اتوبوس‌های سلامت است ارائه خواهد شد و روزه‌داران در روزهای منتهی به شب‌های پر برکت قدر، از روز پانزدهم رمضان مصادف با تولد حضرت امام حسن مجتبی (ع) تا روز بیست و یکم مصادف با شهادت امیرالمومنین (ع) از ساعت 18 الی 22 می‌توانند در صحن این امام‌زاده خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی این بنیاد را بدون محدودیت سن، ملیت و جنسیت به صورت رایگان دریافت کنند.

در این رابطه علی داودیان - مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران در افتتاح طرح نسخه‌های شفابخش رمضان که در صحن آستان مقدس امام زاده صالح تجریش برگزار شد،‌ اظهار داشت:‌ این طرح برای تمامی بیماران صعب العلاج، نادر، خاص، سرطانی و عموم مردم به صورت رایگان اجرا می‌شود.

وی گفت:‌ این طرح با همکاری آستان مقدس امام زاده صالح، جمعیت هلال احمر و معاونت اجتماعی و فرهنگی اداره کل سلامت شهرداری تهران، مجتمع تصویربرداری پزشکی پارسیان بنیاد بیماری‌های نادر ایران عصر گذشته یعنی از 15 ماه رمضان به مناسبت میلاد امام حسن شروع شده است.

داودیان با بیان اینکه چند بیمارستان و مرکز تشخیصی برای ارجاع بیماران در این طرح شرکت دارند، افزود: بیمارستان فیروزگر، مرکز طبی کودکان، امام خمینی و مراکز تشخیصی تصویربرداری پارسیان برای انجام رایگان ام آر آی، آزمایش، سونوگرافی و نوار عصب و عضله در طرح نسخه های شفابخش رمضان به بیمارانی که در طول این شش روز ارجاع داده شده خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

بدقولی یک سال و نیم یک وزیر

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر همچنین عنوان کرد:  حدود دو سال پیش وزیر رفاه در نشست سالانه بیماران نادر اعلام کرد همه این بیماران که پرونده دارند به بهزیستی مراجعه کنند و تحت پوشش بیمه ای و دارویی قرار بگیرند اما با گذشت یک سال و نیم هنوز وزارت تعاون و رفاه اجتماعی هیچ کاری برای این بیماران انجام نداده است. ضمن اینکه این وزارتخانه به درخواست دیدار مجدد ما هم بارها پاسخ منفی داده است.

به گزارش بنیاد بیماران نادر - داودیان ادامه داد: بسیاری از کشورها از جمله سوئیس به‌دنبال تشکیل وزارتخانه ای جداگانه برای بیماران نادر هستند اما در کشور ما سازمان‌های بیمه هیچ توجهی به این بیماران ندارند و این بیماران در زنجیره ای باطل هستند.

مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر گفت: براساس آمار سازمان نظام پزشکی بیش از 1200 بیمار نادر در کشور داریم اما هیچ مسئولی احوالپرس این بیماران نیست. این بیماران ماهانه از 500 هزار تومان تا 7 میلیون تومان هزینه درمان می‌کنند که بیمه‌ها هیچ تعهدی در برابر آنها ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.