قدس آنلاین- لرستان: سال ۹۴، دوهزار و ۱۴۹ مورد شکایت از واحدهای صنفی لرستان انجام شد که ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود.

جریمه ۸ میلیارد ریالی صنوف متخلف در استان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، آرش راشدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برای ۱۵۰۰ واحد صنفی متخلف خرم آباد پرونده تشکیل شده است.

وی به فعالیت واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف در مرکز لرستان اشاره کرد و افزود: این واحد از فروردین ماه تا اسفند ماه سال گذشته بیش از ۲۳ هزار و ۴۷۸ مودر بازرسی از واحدهای صنفی خرم آباد داشته است.

رییس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به  فعالیت ۵۰ هزار واحد صنفی در لرستان عنوان کرد: ۲۶۹ واحد صنفی دارای پروانه موقت نیز در سطح استان فعالیت دارند.

راشدی  با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار واحد صنفی، نه اتاق اصناف، 189 اتحادیه صنفی در استان لرستان فعال هستند، تصریح نمود: که از بین واحدهای صنفی 24 هزار 565 واحد در رسته توزیعی، 13 هزار 212 واحد در رسته خدماتی و 9 هزار 143 واحد در رسته تولیدی فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: طی سال 94، در استان 105 هزار و 686 واحد صنفی بازرسی‌شده‌اند و در این راستا سه هزار و 998 پرونده نیز تشکیل‌شده است.

رییس اتاق بازرگانی لرستان تصریح کرد: تعداد شکایات مردمی نیز در همین مدت دو هزار و 149 مورد به ارزش ریالی هشت میلیارد و 900 میلیون ریال بوده  است.

راشدی با اشاره با اینکه یکی از واحدهای تحت پوشش اصناف در واحد اجراییات وظیفه پلمپ و برخورد با متخلفین واحدهای صنفی است، گفت: از اول تیرماه ۹۴ تا اول تیرماه ۹۵ تعادا اخطارهای صادر شده توسط این واحد ۱۲۰۰ نفر ، تعداد واحدهای پلمپ شده ۸۲۰ واحد، فک پلمپ های غیر مجاز ۱۸۰ مورد ، تعداد واحدهای جمع آوری شده بعد از اخطار ۱۴۰ مورد و تعداد تذکرها ۳۸۰ مورد بوده است.

وی با اشاره به پیشرفت 60درصدی ساختمان اتاق اصناف تصریح کرد: این پروژه با چهار میلیارد تومان اعتبار یکی از پروژه‌های اتاق اصناف استان تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس اتاق اصناف لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای پنج پروژه اقتصاد مقاومتی اتاق اصناف لرستان خبر داد و گفت: احداث بازارچه سنتی و سوغات خرم آباد در قالب ۳۱ واحد، تکمیل ساختمان اتاق اصناف در هفت طبقه و هزار و ۷۵۰ متر مربع، احداث ساختمان بازرسی و نظارت بر واحدای صنفی پذیرایی و خدمات گردشگران، ارائه آموزش به صنوف در راستای افزایش بهره وری و همچنین ارائه آموزش های لازم در رابطه با نحوه برخورد با گردشگران از جمله طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی اتاق اصناف لرستان است.

راشدی یادآور شد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج شهر و یا شهرک های صنفی یکی از برنامه های مورد توجه اتاق اصناف است که در این زمنیه دو شهرک صنفی شامل شهرک تعمیرگاهی زاگرس و شهرک صنعتی قاضی وجود دارد که شهرک شهرک قاضی از نظر زیرساخت مشکلی ندارد و مورد تایید است اما شهرک زاگرس هنوز بعد از ۱۵ سال فاقد زیرساخت های اصلی برای اقامت واحدهای صنفی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.