قدس آنلاین - لرستان: با ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف استان، این کالای هنری در تمامی کشورهای عضو معاهده لیسبون ثبت و مورد حمایت واقع می شود.

تحقق آرزوی دیرینه با ثبت جهانی فرش لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ثبت جهانی این نشان که مستلزم احیا، بازنگری و خلاقیت برای تطبیق بیشتر با بازارهای هدف بوده با همکاری مرکز ملی فرش ایران، وزارت صنعت، معدن تجارت و اداره کل ثبت مالکیت صنعتی ایران در سال جاری انجام شد.
محمد رضا صفی خانی اظهار داشت: با توجه به سابقه دیرینه، ظرفیت های تولیدی و نشان ثبت شده در سازمان های جهانی، هم افزایی در تولید فرش دستباف استان بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
وی تاکید کرد: لازمه این مهم، تقویت و تجمیع فعالان زنجیره تامین فرش دستباف در بالا و پایین دست شامل تامین کنندگان مواد اولیه، واحدهای رنگرزی، مراحل تکمیلی، پرداخت و شورفرش در سایه مدیریت متمرکز است که پیش از این در قالب بازارچه دائمی تولید و نمایش توانمندی های حوزه فرش پیش بینی شده است.
وی اقدام بعدی را ثبت نقشه فرش لری عنوان کرد و افزود: با راه اندازی قطعی این مرکز، گردشگران، سرمایه گذاران و تاجران می توانند به راحتی با تنوع و کیفیت این کالای با ارزش، اقدام مهمی در راستای ایجاد اشتغال، ارزآوری و ابعاد فرهنگی و هنری انجام شده و تولید و تجارت صنعت فرش رونق یابد.
به گفته وی در حال حاضر 23 هزار بافنده، سالانه 10 هزار متر مربع فرش در استان تولید می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.