پیشروی ناکام مزدوران سعودی به بخش «المتون» در استان «الجوف» و متلاشی کردن یک گروه تروریستی وابسته به القاعده در استان «اب» از تحولات یمن است.

پیشروی ناکام مزدوران در الجوف/یورش به یک گروه تروریستی در «اب»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیشروی مزدوران سعودی به منطقه الباطن در بخش المتون استان الجوف را دفع کردند. یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای یمنی پیشروی مزدوران سعودی به سمت منطقه الباطن در شرق المتون را ناکام گذاشتند که در پی آن شمار زیادی از این مزدوران کشته و زخمی شدند. از سوی دیگر دستگاه های امنیتی و کمیته های مردمی یمن روز چهارشنبه یک گروه تروریستی وابسته به القاعده را در بخش «النادره» از توابع استان «اب» کشف و متلاشی کردند. یک منبع امنیتی اعلام کرد که در یورش به مخفیگاه این گروه تروریستی ۸ نفر از تروریست ها کشته، هفت نفر زخمی و ۱۵ نفر دیگر نیز دستگیر شدند. این منبع عنوان کرد که در بین زخمی ها دو سرکرده گروه تروریستی القاعده با نام عبدالحمید شحیط و صالح المقص حضور دارند. از این گروه تروریستی نزدیک به ۵۰ کمربند انفجاری، ده ها بمب و بسته انفجاری و چندین قبضه آر پی جی نیز کشف و ضبط گردید.
در همین حال مزدوران سعودی بخش الجحملیه و الوازعیه تعز را با سلاح های مختلف مورد هدف قرار دادند. همچنین شبکه المیادین گزارش داد که یک نظامی سعودی در درگیری ها با ارتش یمن در غرب شهر الموسم عربستان کشته شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.